Egger România a câștigat în final un proces cu Romgaz, care a facturat-o nelegal. Romgaz are de plătit peste 2 milioane de euro

Avocații de la Țuca Zbârcea & Asociații au obținut, la Curtea de Apel Alba-Iulia, o soluție de principiu în materia plafonării prețului energiei electrice și gazelor naturale, conform căreia prevederile legale trebuie interpretate în favoarea consumatorilor, iar nu în defavoarea lor, arată un comunicat al casei de avocatură.

“Țuca Zbârcea & Asociații a asistat cu succes un operator important din industria semi-fabricatelor din lemn într-un litigiu în valoare de peste 2 milioane de euro, având ca obiect restituirea sumelor încasate nedatorat de furnizorul de energie electrică, în temeiul unei interpretări eronate a O.U.G. nr. 27/2022 privind plafonarea prețurilor la energie electrică și la gaze naturale”, mai arată comunicatul.

Avocații nu au spus care sunt părțile în dosarul judecat de Curtea de Apel Alba Iulia, dar în urma cercetărilor noastre, am aflat că este vorba despre un litigiu între Egger România și Romgaz.

“Pe fondul creșterii accelerate a prețurilor pe piețele de energie electrică și gaze naturale, Guvernul României a adoptat O.U.G. nr. 27/2022, prin care s-a stabilit o formulă de calcul al prețului facturat de furnizori în raporturile lor contractuale cu persoanele fizice sau juridice, consumatori de energie electrică sau de gaze naturale. Clarificări utile au fost aduse de Legea nr. 206/2022, care a prevăzut explicit că formula de calcul reglementată de ordonanță determină o limită maximă prețurilor, ceea ce nu afectează prețurile stipulate în contractele în curs, inferioare acestei limite maxime.

În asemenea context, unul din furnizorii de energie electrică a considerat că, în perioada anterioară intrării în vigoare a Legii nr. 206/2022, prețurile prevăzute în contractele de furnizare aflate în curs urmează a fi înlocuite cu suma rezultată din aplicarea formulei de calcul reglementată în O.U.G. nr. 27/2022, chiar dacă această ultimă sumă este mai mare decât prețul contractual. Confruntat cu mai multe facturi emise de furnizorul de energie electrică, operatorul economic – consumator a solicitat serviciile de asistență juridică și reprezentare ale Țuca Zbârcea & Asociații, cu scopul de a recupera sumele de bani achitate nedatorat, peste prețul contractual convenit inițial”, se arată în comunicat.

Așadar, Egger s-a plâns instanței că Romgaz ar fi facturat-o la un preț mai mare decât cel la care ar fi avut dreptul în baza legislației de plafonare. Și, în final, a câștigat.

“Argumentele dezvoltate de către avocații din cadrul Țuca Zbârcea & Asociații au fost însușite, cu titlu definitiv, de Curtea de Apel Alba Iulia, care a reținut că prevederile O.U.G. nr. 27/2022 trebuie interpretate în favoarea consumatorilor (inclusiv non-casnici), iar nu în defavoarea acestora, astfel încât dispozițiile legale nu pot să înlăture clauzele favorabile consumatorilor, stipulate în contractele aflate în curs de executare.

Prin urmare, instanța a dispus restituirea sumei de aproximativ 11 milioane lei (peste 2 milioane de euro) către operatorul economic asistat de Țuca Zbârcea & Asociații, printr-o decizie care tranșează mai multe probleme fundamentale ridicate de legislația în materia plafonărilor prețurilor la energia electrică și la gazele naturale”, arată casa de avocatură.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *