E.On România anunță că operatorul rețelei de distribuție din grup, Delgaz Grid, a implementat un robot, Imobot, pentru a reduce timpul de acces la rețeaua de electricitate. Robotul economisește circa 7.500 ore de muncă pe an și scurtează cu până la 30 de zile durata de racordare pentru ansambluri rezidențiale.
Prin Imobot, primul robot software dezvoltat pentru Delgaz Grid, compania face un pas important în optimizarea procesului de acces la rețeaua de electricitate, mai exact pentru solicitările care vin de la clienții business, respectiv dezvoltatorii de ansambluri rezidențiale, arată compania de distribuție a grupului E.On într-un comunicat
Cum funcționează?
“Imediat după ce clientul depune solicitarea de alimentare cu energie pe platforma acces.delgaz.ro, iar personalul Delgaz Grid verifică documentele necesare acestui proces, aplicația software începe munca.
Imobot preia controlul fluxului intern de operațiuni și emite automat avizul tehnic de racordare. După ce clientul solicită încheierea contractului de racordare și achită sumele prevăzute în aviz, aplicația elaborează și personalizează contractul și eliberează certificatul de racordare”, arată compania.
“Automatizarea procesului prin Imobot reduce durata de racordare pentru această categorie de clienți cu circa 30 de zile și, în același timp, economisește aproximativ 7.500 ore de muncă pe an. Dar ce înseamnă 7.500 de ore? Înseamnă munca a 10 colegi, câte 8 ore pe zi, timp de 100 de zile. Astfel, resurse importante sunt degrevate și direcționate pentru reducerea timpului de racordare și pentru celelalte categorii de clienți”, declară Mihaela Cazacu, director general adjunct al Delgaz Grid.
Imobot are la bază o soluție Robotics Process Automation (RPA) și a fost realizat de o echipă internă de ingineri și specialiști IT, trecând prin toate fazele, de la analiza procesului, stabilirea unor indicatori de performanță, evaluarea riscurilor, crearea algoritmilor pentru automatizare, sesiuni de testare și demonstrative, până la lansarea în producție.
Pe lângă Imobot, aplicație care contribuie la fluidizarea proceselor interne, pe platforma delgaz.ro sunt funcționale deja o serie de soluții digitale pentru clienți: programarea online pentru citirea sau înlocuirea contoarelor de electricitate/gaze, platforma dedicată schimbării furnizorului de energie electrică/gaze naturale, platforma Acces Delgaz pentru racordarea noilor consumatori la sistemul de distribuție, mai arată compania
„La momentul de față avem în derulare un proiect ce vizează optimizarea accesului la rețeaua de gaze naturale, iar în continuare analizăm și digitalizarea/automatizarea altor procese pentru creșterea calității serviciilor oferite utilizatorilor sistemului de distribuție”, mai arată Delgaz Grid.
Delgaz Grid, compania de distribuție din cadrul Grupului german E.ON, operează o reţea de gaze naturale de 23.300 km în 20 de judeţe din partea de Nord şi de Vest a României (Cluj, Bistrița Năsăud, Maramureș, Satu Mare, Sălaj, Timiș, Arad, Bihor, Caraș-Severin, Hunedoara, Mureș, Sibiu, Alba, Harghita, Iași, Botoșani, Vaslui, Suceava, Neamț şi Bacău) şi o reţea de electricitate de 82.300 km în şase judeţe din Moldova: Bacău, Botoşani, Iaşi, Neamţ, Suceava şi Vaslui. De la intrarea pe piaţa locală, in anul 2005, E.ON a investit circa 1,8 miliarde de euro în principal pentru modernizarea reţelelor de gaze şi electricitate