Ediția din 2019 a campaniei inițiate de E.ON România „Dăruieşte Lumină” a adus laolaltă peste 5.000 români care au contribuit cu 200.000 kWh, printr-un mecanism social, pentru cele 10 instituții beneficiare. În total, compania a donat 1.000.000 kWh de energie, în cadrul celor 6 ediții derulate până acum, prin contribuția utilizatorilor din rețelele sociale, arată compania într-un comunicat.
“În premieră, anul acesta, românii cu conturi de Facebook și Instagram au avut la dispoziție trei modalități diferite de a se implica în campanie. Aceștia au putut să dea Share felicitărilor personalizate create pentru fiecare instituție în parte, să instaleze rama ”Dăruiește Lumină” la poza de profil de Facebook sau să folosească filtrul de Instagram dedicat campaniei. Orice variantă au ales, aceștia au contribuit cu 50 kWh pentru instituția pe care au nominalizat-o, fără să îi coste nimic”, arată E.On.
Varianta cea mai populară a fost reprezentată de distribuirea în rețelele sociale a felicitărilor personalizate, pentru fiecare instituție în parte.
Instituțiile incluse în ediția din acest an a campaniei sunt : Casa de copii Sf. Iosif din Odorheiu Secuiesc, Căminul pentru Persoane Vârstnice Târgu Mureș, Liceul Special Sfânta Maria Arad, Asociația Steps of Hope Sibiu, Grădinița Specială Fălticeni, Centrul pentru Educație Incluzivă Dumbrăveni, Asociația de Caritate Proiect Theodora Cluj-Napoca, Centrul pentru Educație Incluzivă Christiana Bocșa, Congregația Fiicelor Sf. Maria Iași și Centrul de Recuperare Copii Podul Lung Timișoara.
Cantităţile de energie oferite de E.ON România vor fi scăzute din factura de energie electrică sau gaze naturale a instituţiilor beneficiare.
Campania s-a bucurat de susţinerea mai multor bloggeri şi influenceri, care au aflat direct de la sursă poveștile emoționante ale fiecărei instituții beneficiare.Mai mult, felicitările personalizate au fost realizate împreună cu unul din cei mai populari creatori de conținut de pe platformele de socializare, Flick.
Campania „Dăruieşte Lumină” reprezintă un exemplu de implicare a E.ON România în viaţa comunităţilor locale.
Prima ediție a campaniei s-a desfăşurat în luna aprilie 2015, când au fost oferiți 100.000 kWh unui număr de 12 instituţii – spitale, şcoli, case de copii şi case de bătrâni din 10 județe. Iniţiativa a fost continuată în luna decembrie a aceluiaşi an, când au fost dăruiți peste 200.000 kWh către 800 de familii nevoiaşe, nominalizate de prieteni sau rude, precum şi în decembrie 2016, când 200.000 kWh au fost oferiți către alte 16 instituţii. În 2017, aproximativ 20.000 de români au decis să se implice şi au dăruit unui număr de 14 instituţii 200.000 kWh de electricitate sau gaze naturale puşi în campanie de E.ON, iar în 2018 peste 1.000 români au contribuit cu energie instalându-și o ramă personalizată la fotografia de profil de Facebook, cantitatea totală de kWh acordată fiind de 100.000.
Campania s-a calificat anul trecut în finala Digital Communication Awards de la Berlin, alături de proiecte de amploare din întreaga Europă.
Începând cu anul 2005, E.ON România a susţinut cu peste 14 milioane de euro numeroase proiecte de responsabilitate socială în comunităţile în care îşi desfăşoară activitatea, numărul total al beneficiarilor acestor iniţiative ridicându-se la aproximativ 310.000.
Grupul german E.ON este unul dintre liderii pieţei de energie, având în România o prezenţă consolidată de-a lungul a circa 15 ani. Companiile-fanion ale grupului sunt Delgaz Grid şi E.ON Energie România, acestea desfăşurând activităţi de distribuţie, respectiv de furnizare a energiei şi a soluţiilor energetice pentru circa 3,1 milioane de clienţi. De la intrarea pe piaţa din România grupul E.ON a investit circa 1,6 miliarde de euro, în principal în modernizarea reţelelor. Totodată, valoarea contribuţiilor virate la bugetul de stat şi bugetele locale se ridică la 2 miliarde de euro.