Digi Energy, care în trecut “spărgea” piața cu cele mai bune oferte pentru casnici, este foarte jos acum în clasamentul prețurilor. Numărul clienților scade

RCS&RDS, gigantul telecom care, anii trecuți, a fost foarte agresiv în a contracta clienți casnici de energie electrică în piața concurențială este, chiar acum, când piața este în efervescența liberalizării, foarte puțin prezent cu oferte competitive pentru acest segment.

RCS&RDS are serviciul Digi Energy, cel cu care, anii trecuți, cel mai mare operator de comunicații fixe din România oferta consumatorii casnici de energie electrică. Compania a fost foarte agresivă în trecut și au fost momente în care a avut cel mai bun preț din piață, cu care a reușit să atragă consumatorii casnici pentru a le fi clienți.

În condițiile în care, acum, în contextul liberalizării, Digi nu prea derulează campanii de marketing pentru a atrage clienți noi pentru furnizarea de energie electrică, am încercat să vedem de ce.

Un posibil răspuns ar fi oferta destul de puțin atractivă pe care o are acum compania. În condițiile în care sunt oferte în piață și cu 0,25 de lei/kWh pentru energia activă, Digi vine cu o ofertă, pentru cei care au deja un contract de telefonie/internet/cablu TV de la ei, de 0,3 lei/kWh plus un abonament zilnic de 0,2 lei pentru locul de consum. Pentru cei care nu sunt clienți Digi pentru alt serviciu, prețul este de 0,325 lei/kWh, abonamentul zilnic rămânând același. Datele sunt de pe site-ul companiei.

Cu aceste cifre, potrivit comparatorului de prețuri al ANRE pentru zona București, oferta Digi este pe locul 77 în clasamentul celor mai bune oferte. Cu alte cuvinte, dacă nu există un alt fel de interes (de exemplu, un singur furnizor pentru mai multe utilități), strict din punct de vedere al valorii facturii, nu există multe motive să alegi oferta Digi.

Cu oferte agresive în trecut (chiar undeva la 18% sub prețurile reglementate, acum trei ani), Digi și-a crescut semnificativ baza de clienți, logistica sa fiind un alt avantaj, pe lângă preț, însă, probabil și din cauza prețului , lucrurile s-au schimbat.

La jumătatea anului 2019, spre exemplu, Digi raporta 102.800 de clienți casnici pe partea de furnizare de energie electrică. În trimestrul trei al anului trecut, compania mai avea doar 96.500, deci Digi a pierdut din baza de clienți, fapt explicabil fie prin creșterea prețurilor la re-contractarea clienților cărora le-au expirat contractele, fie prin posibila reîntoarcere la reglementat al unora, fie prin faptul că noile oferte nu sunt la fel de competitive ca ale concurenței pentru ca oamenii să se mute la Digi.

O poveste veche

În aprilie 2017, RCS&RDS a anunţat că a înregistrat pierderi în ultimele două trimestre, din cauza volatilităţii mari a preţurilor de achiziţie a energiei electrice şi intenţionează să reducă din cantităţile furnizate.

„Rezultatele activității noastre aprovizionării cu energie sunt dependente de prețul la care suntem capabili să achiziționăm energie. Volatilitatea în costul energiei electrice poate avea un impact negativ asupra rezultatelor noastre financiare şi operaţionale. Achiziționăm energie electrică, apoi o vindem clienților noștri pe platformele de tranzacționare en-gros din România, în conformitate cu prevederile legale aplicabile, care interzic acordurile „over-the-counter.” Practicăm prețuri fixe în relaţia cu clienţii noştri, în activitatea de furnizare a energiei electrice, iar creșterea costului energiei electrice achiziționate de pe platformele de tranzacționare poate afecta negativ rezultatele noastre financiare şi operaţionale”, scria compania într-un raport realizat înaintea listării la bursă.

„De exemplu, din cauza volatilității neobișnuite a preţului energiei electrice pe care am achiziționat-o, am înregistrat o pierdere de 2,3 milioane de euro EBITDA în al patrulea trimestru al anului 2016 și estimăm o pierdere de 7 milioane euro EBITDA în primul trimestru din 2017, din activitățile noastre de furnizare a energiei electrice. Nu avem nicio certitudine că potenţialele creşteri de preţuri sau volatilitatea ridicată nu vor afecta activitatea noastră de furnizare şi pe viitor, ceea ce va afecta rezultatele noastre financiare şi operaţionale.
Deși am luat măsuri pentru a reduce expunerea faţă de la volatilitatea costurilor, nu putem fi siguri că aceste eforturi vor fi eficiente din cauza variațiilor naturale ale cererii lunare de energie de la fiecare client, comercial sau rezidențial, precum și a fluctuaţiilor neaşteptate ale preţului energiei electrice pe piața românească în viitor”, mai spunea compania.

Atunci RCS&RDS anunţase că activitatea de furnizare va fi diminuată şi că firma se va concentra mai ales pe clienţii mici, care au consum predictibil.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *