Clienții Hidroelectrica ce nu primesc facturile la timp nu vor plăti penalități și vor primi inclusiv eșalonări– ministrul Energiei

Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a declarat, la Digi 24, că nu vor exista penalități pentru clienții companiei Hidroelectrica, cel mai ieftin furnizor de energie pentru populație, care nu au primit la timp facturile.

Întrebat despre temerile clienților care au semnat contracte cu Hidroelectrica dar nu au primit facturi – că vor primi la un moment dat o factură foarte mare –  ministrul a spus că are să le dea o veste bună. “Clienții Hidroelectrica, cei care nu au primit facturile, nu vor plăti penalități, iar dacă sumele de plată sunt mari, le vor putea plăti eșalonat”, a spus Virgil Popescu, el însuși client Hidroelectrica ce nu a primit facturile în ultimele două luni.

„Ei au avut de implementat un soft, soft-ul vechi pe care îl aveau pentru baza de clienți persoane fizice. Au avut în paralel procedura de achiziție a noului soft, iar softul vechi a dat o groază de rateuri, clienți care îmi scriau și mie, a durat câteva luni de zile până când le-a fost procesată cererea (…) Eu sper să rezolve până la finalul lunii octombrie cu aplicația informatică pentru a nu mai avea întârzieri. Problema facturării cred că în luna septembrie se poate rezolva. Să le vină facturile oamenilor pe lună”, a mai spus Virgil Popescu.

Ministrul a îndemnat recent oamenii să încheie contracte de furnizare cu Hidroelectrica, în contextul în care a fost întrebat despre creșterile de preț ale energiei electrice din ultima vreme.

„Oameni buni, vă repet tuturor, mergeţi pe piaţa concurenţială, liberă, alegeţi cea mai bună ofertă, nu staţi în piaţa de serviciu universal, care este scumpă. Primul care este pe listă – şi mai sunt doi-trei la acelaşi nivel de preţ – este compania noastră, Hidroelectrica, faceţi contracte!”, a spus Virgil Popescu.

La finalul lunii mai, Hidroelectrica avea peste 15.000 de clienți casnici. Compania are încă, pentru clienții casnici noi, un preț de furnizare de 0,25 lei/kWh pentru energia activă, de departe cel mai bun preț din țară.

 

16 Comments

  1. Din pacate sunt extrem de neseriosi! Am trimis cererea de schimbare a furnizorilor catre ei in 14 mai 2021!!! Am sunat de trei ori pana acum si mi s-a raspuns de fiecare data cu acelasi mesaj: vom redirectiona solicitarea catre colegii de la contractare!!
    Oribil!!!

  2. Ministrul Economiei omite cu buna stiinta (precum si cei de la ANRE si Protectia consumatorului) sa faca trimitere la legislatie care mentioneaza ca in contract trebuie inclus obligatoriu si ce compensatii se platesc de catre furnizor pentru neemiterea facturilor in termenul specificat in contract. Aceste compensatii sunt de regula egale cu penalitatile pe care le percep ei pentru neplata facturii (8% + Dobanda de referinta). Dar in loc sa ne plateasca aceste compensatii… furnizorii…. prin vocea ministrului economiei ne ofera o facilitate …. o sa avem facturile emise cu esalonare la plata …… S
    Si ca sa stie domnul ministru…. nu am primit factura din luna mai….. si aceea dupa multe insistente….

    1. Eu am incheiat contractul in februarie 2021 si pana la data de 09.09.2021 nu am primit nicio factura, desi am solicitat-o in repetate randuri. De ce sa mai sustinem firmele romanesti daca nici macar nu sunt in stare sa emita facturi ca sa incaseze bani?

  3. Sunt client hidroelectrica din 15 martie si nu am primit nicio factură si nici la emailuri nu răspund . 15 sept 2021 , 6 luni cu hidroelectrica , cât o veni de plata și cum voi plati eșalonat ?

  4. Sunt client Hidroelectrica din 17 martie 2022, am incercat sa-mi fac cont in myhidroelectrica cum de altfel am pentru alte utilitati , nu gasesc nicaieri optiunea aceasta . Inca astept sa primesc factura de la Hidroelectrica. As dori sa stiu cand voi primi factura si cum o sa platesc

    1. Am facut cerere de schimbare a furnizorului de energie electrica de la ENEL la Hidroelectrica inca din luna septembrie 2022 pentru 4 locuri de consum.Pana in prezent nu am primit nicio factura pentru cele 4 locuri de consum .Pentru un loc de consum am renuntat deja la HIDROELECTRICA si am revenit la ENEL .Imi pare rau sa spun ,dar , ENEL este foarte promt in rezolvarea tuturor problemelor care au intervenit pe perioada contractuala..Am adresat ,,HIDROELECTRICA,, nenumarate sesizari .Toate raspunsurile au fost departe de subiect ,nerelevante , inexacte si evident nerezolvate.Multa superficialitate la cei care raspund la formularele de contact.Regret ca am facut aceasta alegere spre o firma romaneasca pentru ca ei nu se dezmint si rezolva treaba romaneste cu zicala :lasa ca se poate si asa!!!!!!!!!! Facturile pentru 6 luni nu au fost emise .In luna februarie au schimbat zilele de transmitere a indexului in datele de 22-26 in loc de 24-28 fara sa atentioneze consumatorii in prealabil.O firma neserioasa Cum sa fie listata la bursa cand ea nu reuseste sa trimita facturi la termene!

  5. Dupa cum vedeti sunt mai multi furnizori care nu au emis facturi de cateve luni. Trebuie sa intelegem ca, pentru a procesa toate contractele pe care le vor avea e nevoie de cu totul altceva ce aveau ei pana acum. Pana acum au fost decat pe furnizare persoane juridice. Vor externaliza serviciile pentru persoanele fizice. Dureaza. Macar in momentul de fata nu ne mai jecmanesc. Rabdare ,, Coane Fanica…,,

  6. Măi da pretențioși sunteți unii! După ce primiți energie cu un preț nemaiîntâlnit, mai faceți și nazuri! 😏

  7. contract incheiat in luna mai, probabil notificarea a fost transmisa, in continuare facturile pentru consum vin de la furnizorul anterior!? am trimis mai multe sesizari la Hidroelectrica, mi s-a spus ca vor rezolva problema. La ultima tentativa de sesizare nici macar nu mi s-a primit, mesajul fiind eroare sesizarea dvs nu a putut fi initiata!!

  8. Numele meu este: Lucia Beica, CNP 2540527354725,
    va rog sa transmiteti facturile: 22798876 si 2278248, si la BCR pt plata prin debit direct!
    Facturile sunt emise pentru consum in perioada 01.05.2022 – 30.06.2022
    Aceasta rugaminte am exprimat-o si la telefon; degeaba!

    Va multumesc

  9. „vor primi … eșalonări” ? corect ar fi „vor beneficia de..” sau al verb sinonim. Vă rog revizuiți temeinic ce publicați.

  10. Vad ca avem toti aceleasi probleme ! O fi ` Hidroelectrica` asta vreo cacialma ori mai rau: o `CARITAS ` moderna …
    La ce sa ne asteptam ? Mai putem reveni la ` Electrica furnizare ` ? Nu mai gasesc nimic despre rezilierea contractului, ori la incheierea contractului era clar afisata optiunea de reziliere … CARITAS ! Ne ia banii si fug in America … Institutie fantoma . Grija guvernului nostru pentru popor … Esalonarea platii la care banca client obligatoriu ?… Ce banca se va salva de la faliment ? … Sau ne va lua banii si va falimenta … ! ? De ce mi-a fost frica n-am scapat ! De sase luni de la incheierea contractului … NIMIC ! Stiri , informatii , … NIMIC ! De fapt nu poti vorbi cu nimeni ! Noi clientii , intre noi , ca fraierii !

  11. VINE ROTATIVA,
    E momentul sa credem ca vom scapa de acest ministru al energii.
    S-au laudat membrii lui de partid in frunte cu el ca vor face revolutie ,ca va fi totul ON LINE etc, si nu a fost in stare ca la Hidroelectrica sa faca ceva: tot ca acum 50 ani se da citirea contorului si vezi doamne suni ,( circa 60 min)ca sa abandonezi ca-ti mananca nervii,ce sa mai vorbim de facturii( am optat sa o prmesc on line)…praful dupa toba ,traiesc cu frica …sa nu se adune o suma colosala …
    Astepam cu frica desemnarea unui nou ministru al energii…poate vine si unu cu porniri spre civilizatie,de impotentii actuali ….lehamite.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *