CEZ avertizează că numărul tentativelor de fraudă online a crescut

CEZ Vânzare avertizează că tentativele de fraudă online şi mailurile înşelătoare au crescut la nivel naţional şi recomandă clienţilor precauţie sporită, potrivit unui comunicat al companiei, remis, miercuri, Agerpres.

Fraudele pot fi iniţiate de către terţi în numele organizaţiei şi pot viza obţinerea de date personale, parole ale conturilor de client sau plata unor facturi prin accesarea unor link-uri, precum şi trimiterea unor mailuri înşelătoare.

Astfel, experţii CEZ recomandă verificarea cu atenţie a adresei de e-mail a expeditorului.

„Nu luaţi în considerare şi nu accesaţi link-uri de la adrese de e-mail, transmise în numele CEZ Vânzare, care nu au extensia @cez.ro şi @cezinfo.ro; evitaţi deschiderea ataşamentelor dacă nu sunteţi siguri de conţinutul acestora. Plasaţi cursorul peste link-urile suspecte, înainte de a da click pe ele, urmărind ca adresa URL a link-ului/ link-urilor în cauză să corespundă cu descrierea acestuia; evitaţi introducerea datelor cu caracter personal sau efectuarea plăţilor în pagini nesecurizate. Plata facturilor emise de furnizorul CEZ Vânzare poate fi efectuată online doar prin intermediul platformei My CEZ, metodă securizată”, spun reprezentanţii companiei energetice.

Canalele cel mai des utilizate în cazul fraudelor online sunt email-urile sau sms-urile care conţin mesaje alarmante cu îndemnuri de a accesa link-uri şi de efectua plăţi în termene scurte.

Cea mai sigură măsura de prevenire a unei posibile fraude online este să nu se dea curs recomandărilor din astfel de mesaje şi iar reprezentanţii CEZ să fie anunţaţi, mai recomandă experţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *