
Oil Terminal, compania de stat care administrează terminalul petrolier din portul Constanța, spune că țițeiul contaminat a fost descărcat și a început să fie pompat prin conducte, dar a fost retras și urmază a fi reîncărcat pe vapor. Nu sunt daune.
“Oil Terminal a fost intr-o continua colaborare cu clientul OMV, a actionat cu celeritate, a reprimit de la Conpet țițeiul contaminat, urmand a-l repompa cat mai urgent către o navă indicata de OMV. Toata aceasta situatie nu a dus la contaminarea produselor existente in depozitele Oil Terminal, si nu a impactat negativ activitatea curenta”, a transmis Oil Terminal într-o informare către Bursă.
Amintim că la solicitarea Petrom, Ministerul Energiei a declarat la finalul săptămânii trecute o situație de urgență la nivel de criză în aprovizionarea cu țiței, ceea e a permis Petrom să scoată din rezerva de stat 80.000 de tone de țiței – pentru a putea alimenta rafinăria Petrobrazi – și 30.000 de tone de motorină.
Situația a apărut după ce operatorul conductei Baku-Ceyhan a declarat forță majoră pentru exporturile de țiței azer din terminalul turcesc din Ceyhan, ca urmare a unui incident de contaminare cu cloruri organice a petrolului. O navă cu țiței azer fusese comandată și de Petrom și a plecat de acolo, țițeiul fiind pentru consumul rafinăriei Petrobrazi. Nava nu a fost recepționată, petrolul nu a ajuns la rafinărie, dar din acest motiv a fost nevoie, temporar, de țiței din rezerva de stat. Petrom va completa rezerva în 60 de zile.
Potrivit informațiilor noastre, țițeiul azer contaminat fusese cumpărat de la BP, și aceeași companie a pus la dispoziție un vas pentru a fi reîncărcat din Oil Terminal.
“Situația de criza in aprovizionare cu țiței a Rafinariei Petrobrazi fost depășită. rulajele OMV Petrom cu titei import prin Oil Terminal vor ramane in estimarile transmise. Menționăm că acest eveniment nu va impacta valoarea estimata aferenta contractului încheiat cu OMV Petrom pentru anul 2025”, a mai transmis Oil Terminal.