Legea offshore va fi modificată, potrivit unui proiect de lege elaborat de Guvernul României și pus recent în dezbatere publică.
Noul proiect de lege adice câteva noutăți care pot fi considerate mai puțin împovărătoare pentru companiile petroliere care vor să extragă gazul din Marea Neagră. Sistemul de taxare devine mai prietenos, în sensul că impozitul suplimentar se aplică doar de la un nivel de preț de 100 de lei/MWh, companiile petroliere primesc permisiunea de a vinde gazele și prin contracte directe, cresc deductibilitățile, iar taxele nu se vor mai aplica la prețul de referință de la hubul din Viena.
Iată nota de funadmentare a proiectului de lege, pe care îl puteți vedea AICI:
Proiect modificare lege offshore
Proiectul de lege propus se referă la un set de amendamente menite să adapteze cadrul legal existent la specificul proiectelor petroliere offshore. Aspectele necesar a fi modificate sunt următoarele:
Se impune clarificarea și completarea prevederilor privind stabilitatea regimului fiscal și de redevențe petroliere incluse în Legea Offshore. Asigurarea și reconfirmarea stabilității este o condiție esențiala nu numai din punct de vedere legal, dar și din punct de vedere economic, pentru a face posibilă continuarea investițiilor în proiecte offshore având în vedere: costurile semnificative ale investițiilor offshore, durata îndelungată a realizării proiectelor și riscurile specifice ridicate ale investițiilor offshore.
Având în vedere nevoia de a avea un sistem fiscal competitiv care sa atragă investiții, costurile ridicate și termenul lung de realizare si recuperare a investițiilor în sectorul offshore, este necesară eliminarea impozitării suplimentare a veniturilor pentru preturile de vânzare la care investitorii nu realizează supraprofituri (intre 45,71 lei/MWh si 100 lei/MWh). În cazul veniturilor suplimentare obținute în urma practicării unor prețuri mai mari de 100 lei/MWh, grila de impozitare de menține. Obţinerea unei nivel normal al rentabilității așteptate pentru investitor la un preț de 100 Lei/MWh fundamentează introducerea impozitului pe venitul suplimentar începând cu acest prag, în timp ce preţuri inferioare acestui nivel nu generează profituri suplimentare.
Se impune eliminarea utilizării prețului de referință în determinarea bazei de calcul a impozitului asupra veniturilor suplimentare pentru a pune în acord Legea offshore cu principiile fiscalității din Romania prevăzute de Codul Fiscal și cu practica internațională referitoare la determinarea impozitelor upstream pe baza prețurilor realizate. În plus, este necesară menționarea principiilor pentru determinarea prețului de referință în legislația primară pentru a asigura stabilitatea și predictibilitatea mediului legislativ.
Este necesară mărirea nivelului maxim pentru deducerea investițiilor din segmentul upstream pentru determinarea impozitului suplimentar offshore de la 30% la 60%, pentru a menține competitivitatea sectorului offshore din Romania și a atrage investiții, având în vedere costurile și riscurile ridicate, respectiv termenul lung de realizare al investițiilor offshore din Marea Neagra.
Este necesară eliminarea limitării deducerii investițiilor pentru calculul impozitului pe profit ținând cont de faptul că acest impozit are un caracter general și toate sectoarele de activitate trebuie tratate uniform, în conformitate cu prevederile Codului Fiscal. Astfel, se elimină discriminarea la care sunt supuși operatorii din sectorul offshore comparativ cu restul agenților economici, aceștia datorând impozit pe profit la o bază impozabilă artificial mărită din care nu se scad cheltuielile cu amortizarea tuturor investițiilor efectuate de operatorii offshore.
Pentru a permite implementarea practică a deducerii la calculul impozitului pe veniturile suplimentare offshore a valorii investițiilor din segmentul upstream, se impune clarificare legislativă și eventual emiterea unui ordin pentru clarificarea aplicării articolului 19, în special cu privire la alineatele 9 și 10. Agenția Națională pentru Resurse Minerale nu are în atributiile sale aprobarea tuturor investițiilor offshore efectuate de titulari (de ex. instalații tehnologice/facilități de tratare, prelucrare, transport; alte investiții cum sunt diverse infrastructuri, de ex. platforme maritime, etc), verificarea valorii contabile a investițiilor intrând în competența Agenției Naționale de Administrare Fiscală.
Impozitul pe profit și impozitul pe veniturile suplimentare offshore sunt două impozite diferite și de aceea este necesar ca baza impozabilă să fie determinată în mod adecvat pentru ambele impozite. În condițiile existenței a două impozite diferite, fiecare cu propriile reguli de determinare, nu se justifică afectarea unui drept de deducere stabilit prin reguli generale aplicabile impozitului pe profit, prin deducerea similară aplicabilă pentru impozitul pe veniturile suplimentare offshore, potrivit practicii internaționale relevante.
Se impune eliminarea obligațiilor de tranzactionare pe pietele centralizate din Romania pe termen mediu și lung pentru a avea asigurată piața de desfacere pentru gazele naturale din perimetrele offshore si, in consecință, veniturile necesare pentru recuperarea investițiilor majore pe care o presupun astfel de proiecte ăn conformitate cu practica internațională ăn domeniul resurselor naturale. De altfel, dreptul de a dispune liber de cantitatile de petrol și gaze naturale extrase, inscris in acordurile petroliere si prevazut de Legea Petrolului ca drept al oricarui titular de acord petrolier, a fost considerat de catre investitori ca fiind un element esential al concesiunii si pe care acestia l-au avut in vedere la incheierea acordului petrolier, respectiv la momentul efectuarii investitiilor in Romania.
Cat de prosti trebuie sa ne credeti, ca sa puneti titlul asta ! Ati primit ordin sa acoperiti o tradare mai mare ca privatizarea Petrom! Nu va e rusine? Nu va mai obositi, stim toti despre ce e vorba, Romania va pierde cel putin 20 de miliarde de euro,prin aceasta noua „sansa pro-investitie”, adica ,de fapt, PRO-INVESTITORI, si anti romani.Ce paine murdara si scarboasa mancati…
De aceea a fost închis Dragnea că să fie dată o nouă lege prin care nu se fură gazele!
o noua tradare de tara.
multumim partenerului strategic.
sa-si ia lumanari intregul stat american de zecile de miliarde pe care le vor fura de la noi.
de asta e Dragnea la puscarie, nu pt doua proaste din TL.
🐒🐒🐒🐒🐃🐃🐃🐃🐂🐂🐂🐂…DOAR HOTII,SMENURI,SULIMANDRELI….CINE CREDE IDIOTENIA???? FURATI MUNTELE,TOVARASI!!!SAU DEJA L ATI FURAT???SI NE IMBARLUGATI CU MINCIUNI MINCIUNI MINCIUNI???? ATI ISPRAVIT MITUL REVOLUTIEI DE LA BUCURESTI,ASASINAREA LUI CEAUSESCU,MITUL MINERIADELOR,MITUL APUSENILOR,MITUL COLECTIV,MITUL SIUT GHIOL,MITUL…DIASPORA…AVETI MITUL AURULUI DIN BANAT SI GAZELOR(PARTZURILOR!!!),DIN MAREA NEAGRA!!! ABURELI PENTRU CAMPANIA ELECTORALA CARE URMEAZA…STIM CA NE VETI FURA MINTI PACALI IAR!!! NU PLEACA JAVRA DE LA MACELARIE FARA SA DAI CU BATE,GHIOAGE,BOLOVSNI IN EA!!! PUTEREA ESTE CURVA DE LUPANAR CU JUPOANELE SALTATE…ESTE CRACITA SI GATA SA D#SERVEASCA POLITICIENII GEN IORDACHE,OPRISAN,BANICIOIU,PONTA,MANTA,VULGUTA,STEFANESCU,STANESCU,NICOLICEA …si toate gunoaiele aduse de paraie si viituri mizerabile…mortaciuni…gainati,balige….