Benzinăriile MOL din România au vândut cu 12% mai mult carburant în prima jumătate a anului 2023

România este una dintre țările în care rețeaua de benzinării a grupului ungar MOL și-a crescut vânzările, în prima jumătate a acestui an. Pe ansamblul tuturor piețelor unde maghiarii au benzinării, vânzările totale au rămas la același nivel.

Rețeaua de benzinării deținută de compania petrolieră maghiară MOL în România a vândut, în prima jumătate a acestui an, 338.000 de tone de carburanți, potrivit datelor din raportul la șase luni al companiei. Volumul este cu 12% mai mare decât în primele șase luni din anul precedent.

Pe tipuri de produse, majoritatea covârșitoare a carburanților vânduți a fost motorină: 282.000 de tone, cu 11% peste nivelul din primele șase luni ale anului 2022. Vânzările de benzină au crescut și ele, cu 14%, până la 87.000 de tone.

Potrivit datelor grupului maghiar, rețeaua de benzinării MOL din România număra la finalul lui iunie 2022 248 de stații, cu două mai puține decât la finalul lui martie.

Amintim că rafinăriile grupului MOL din Ungaria și Slovacia sunt exceptate de la embargoul UE asupra țițeiului rusesc și folosesc în continuare petrol din Rusia adus pe conductă, dar carburanții obținuți din acest petrol nu pot fi exportați, așadar este posibil ca mare parte a carburanților vânduți de MOL în benzinăriile din România să nu fi fost produși la rafinăria Duna de lângă Budapesta.

Pe ansamblu, întregsul segment downstream al MOL (2.341 de stații în Ungaria, Croația, Polonia, Bosnia, România, Slovacia, Serbia, Cehia. Slovenia și Muntenegru) profitul operațional CCS EBITDA a scăzut în T2 2023 la 102 milioane USD, în vreme ce rezultatul la jumătatea anului a fost de 487 milioane USD.

“Scăderea semnificativă din al doilea trimestru s-a produs pe fondul taxelor suplimentare, precum cheltuiala unică generată de impozitul suplimentar pe profit, dar și de marja de profit redusă din petrochimie, combinată cu nivelul cererii și cu presiunea asupra prețurilor. Cererea de carburant a scăzut în Ungaria cu 12% comparativ cu T2 2022 în contextul în care plafonarea prețurilor a stimulat consumul în perioada de referință, în timp ce cererea a crescut în alte state din centrul și estul Europei, în special în Croația (+8%). Per total, la nivelul Grupului vânzarea totală  a rămas la același nivel”, arată compania.

„Contextul macroeconomic nu a fost suficient de puternic încât să contrabalanseze efectele negative ale intervențiilor guvernamentale în regiunea Europei Centrale și de Est care, fără îndoială, și-au pus amprenta asupra rezultatelor pe care le-am obținut în prima jumătate a anului și, în special, în al doilea trimestru din 2023. Nivelul actual al taxelor guvernamentale – cu excepția cazului în care aceste măsuri excepționale vor fi eliminate treptat în viitorul apropiat – va afecta competitivitatea Grupului MOL și va pune presiune pe generarea cash flow-ului necesar pentru planurile noastre de investiții. Fără să luăm în calcul efectele externe negative, performanța operațională a Grupului MOL a fost robustă, business-ul a continuat planurile strategice de investiții și Grupul MOL a reușit, de asemenea, să lanseze o nouă linie de business dedicată managementului deșeurilor”, a spus Zsolt Hernádi, Chairman și CEO al MOL.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *