Azi s-a făcut primul transport cu un camion electric din România

Primul transport de marfă cu un camion electric din România a fost făcut astăzi, 21 iulie 2022, de compania către Blue River. Compania folosește un camion 100% electric, marca SCANIA, pentru a asigura transportul mărfurilor cu temperatură controlată pentru Lidl România, se arată într-un comunicat al Blue River.

Acest parteneriat reprezintă o premieră pentru transportul de mărfuri din România și face parte din strategia comună a celor trei companii de a contribui la un viitor mai bun, sustenabil, arată comunicatul.

Din luna iulie, camionul din flota Blue River va transporta produsele din depozitele Lidl către magazinele retailerului.

Modelul achiziționat este Scania P25 B6x2*4 BEV (Battery Electric Vehicle) și funcționează cu 9 baterii electrice. Este un camion rigid, 6×2, carosat cu o suprastructură frigorifică Lamberet și completat cu un agregat frigorific Carrier (bi-temp). Vehiculul are un lift pliabil sub șasiu, poate ajunge la o autonomie de până la 250 km și are un timp de încărcare de aproximativ 2 ore la o stație de încărcare electrică cu capacitatea de minimum 135 kW/oră.

Scania România a fost ales ca partener în acest proiect datorită timpul rapid de livrare, fiind singurul producător care a putut oferi un camion electric bun de utilizare înainte ca acesta să fie disponibil pe piața din România. Camionul a fost livrat în luna mai și a trecut prin toate etapele de carosare și autorizare. Scania România este partenerul Blue River România în mai multe proiecte dedicate transportului sustenabil. Compania de transport a achiziționat de la producătorul suedez, începând cu 2019, un număr de 15 de camioane alimentate cu combustibil alternativ CNG și va continua proiectul și în următoarea perioadă.

“Transportul de marfă electric a început astăzi, în București, cu ajutorul partenerilor Lidl România și SCANIA. Ne putem mândri cu faptul că suntem prima companie de transport din România care folosește un camion electric într-o piață care trebuie să recupereze decalaje foarte mari față de țările din vestul Europei. Acest demers susține direcția de sustenabilitate pe care compania noastră a adoptat-o încă de acum 4 ani, când am achiziționat primul camion alimentat cu combustibil alternativ. Ne dorim ca acest acest semnal să nu rămână la stadiul de pionierat și cât mai mulți clienți și transportatori să fie deschiși la soluțiile sustenabile”, a declarat Alex Păun, managerul companiei Blue River.

„Suntem o companie care are sustenabilitatea în ADN-ul de business. Astfel, și atunci când vorbim de transportul produselor către magazinele noastre, ne uităm la 3 mecanisme prin care putem reduce impacturile noastre negative indirecte, neintenționate și de durată medie și lungă: creșterea eficienței rutelor și a modului în care sunt utilizate mijloacele de transport, optimizarea rutelor și tranziția către mijloace de transport din ce în ce mai puțin poluante. De exemplu, încă din 2020, camioanele cu care transportăm marfă au fost echipate cu motoare Euro 5 și Euro 6. Așa că, livrarea produselor cu temperatură controlată cu primul camion electric de pe piața din România a venit ca un pas firesc pentru noi și ne bucurăm că am găsit la partenerii noștri de la Scania și Blue River aceeași viziune, de a acționa sustenabil, pentru un viitor mai bun”, a spus Cristina Hanganu, Director de Comunicare și CSR, Lidl România.

Blue River este o companie de transport de marfă național și international cu un parc auto de 150 de camioane, cunoscut pentru proiectele sale care promovează transportul sustenabil, potrivit propriei descrieri.. Compania are un parc auto de 11 mașini electrice pentru angajați și 4 stații proprii de încărcare. Odată cu achiziția a 20 de camioane alimentate cu CNG, Blue River a devenit unul din transportatorii cu cea mai mare flotă de camioane non poluante din România și Europa.

Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Germania și Europa. Lidl operează în prezent peste 12.000 de magazine și peste 200 de centre logistice și depozite în 31 de țări.

 

 

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *