Consumatorii casnici de energie trebuie să ia legătura cu furnizorii şi să verifice datele din comparatorul de preţuri de pe site-ul ANRE, înainte de a semna un contract cu o altă companie de electricitate, a declarat, marţi, Claudiu Dumbrăveanu, directorul general în cadrul Autorităţii Naţionale de Reglementare în Energie (ANRE), citat de Agerpres.
De la 1 ianuarie 2018, piaţa de electricitate este complet liberalizată, iar consumatorii casnici au la dispoziţie un comparator de preţuri, pe site-ul ANRE, unde pot consulta ofertele furnizorilor, în cazul în care vor să treacă la o altă companie de electricitate.
Totuşi, ANRE avertizează că furnizorii sunt cei care introduc datele pe această platformă, iar autoritatea doar o găzduieşte şi au fost cazuri în care au fost sesizate date eronate.
Recomandăm clienţilor ca, înainte de a lua decizia finală după ce vizualizează platforma, să discute întâi cu furnizorii să verifice datele de acolo. După ce fiecare consumator studiază ofertele de pe platformă, să ia legătura cu furnizorul. Am primit sesizări şi vom încerca să remediem disfuncţionalităţile’, a spus Dumbrăveanu, în cadrul unei conferinţe organizate de Asociaţia Furnizorilor de Energie Electrică din România (AFEER).
El a susţinut că, pe o piaţă liberă, nu mai trebuie să vorbim de preţuri mici, ci de preţuri corecte. ‘Un consumator informat este unul care conduce la o piaţă sănătoasă şi corectă’, a subliniat oficialul ANRE.
Potrivit acestuia, din factura finală plătită de consumatorii casnici, în medie pe ţară, 45,2% reprezintă achiziţia de energie electrica, 29,8% este tariful de distribuţie, 5,9% cel de transport, 8,1% reprezintă costurile de furnizare, 8,6% – cele cu certificatele verzi, 2,2% – contribuţia pentru cogenerare şi 0,1% – acciza.