
Luând act de o serie de informații apărute în spațiul public despre comportamentul potențial abuziv al unui furnizor de energie electrică, precum și de o serie de sesizări primite de la consumatori, ANRE a derulat un control la societatea GRENERG SRL, arată un comunicat de presă al instituției.
“În ceea ce privește sesizările referitoare la schimbarea abuzivă a furnizorului (consumatorii primeau facturi din partea societății GRENERG, deși nu aleseseră acest furnizor), controlul s-a finalizat cu o amendă în cuantum total de 340.000 lei, în care 34 de fapte au fost sancționate cu câte 10.000 de lei fiecare.
În ceea ce privește modul în care furnizorul GRENERG a întocmit facturile, mai precis cu nerespectarea prevederilor Regulamentului de furnizare, controlul a constatat 53 de contravenții. Cuantumul total al amenzii a fost maximul permis de legislație, în valoare totală de 400.000 lei”, arată comunicatul.
În urma controlului efectuat de către ANRE, furnizorul GRENERG are termen data de 15 iulie 2025 pentru a informa toți clienții din portofoliu referitor la dreptul consumatorului de a primi compensaţii pentru nerespectarea de către furnizor a obligaţiilor prevăzute în Standardul de performanţă pentru activitatea de furnizare a energiei electrice, precum și modalitatea de acordare a acestora, mai spune instituția.
Totodată, furnizorul GRENERG va calcula pentru fiecare client care a făcut obiectul contravențiilor, diferența dintre indexul nou din factura aferentă lunii aprilie 2025 și indexul vechi aferent lunii octombrie 2024, făcând o comparație cu total consum facturat de GRENERG în aceeași perioadă. Pentru clienții care au reziliat contractele de furnizare se va lua în calcul citirea la data schimbării furnizorului. Diferențele identificate din cele două moduri de calcul se reglează astfel încât consumul total facturat clientului să fie cel real. Situația comparativă se va prezenta de către GRENERG către ANRE până pe 1 iulie 2025.
“Faptul că românii au primit facturi de la un furnizor pe care nu l-au ales, precum și faptul că au fost facturați nerespectând reglementările ANRE, este inacceptabil. Le transmit tuturor furnizorilor de energie: practicile de manipulare, inducerea în eroare sau folosirea frauduloasă a datelor clienților NU vor fi tolerate. Consumatorilor le transmit că NU sunt singuri: ANRE va interveni cu toată fermitatea în astfel de cazuri”, a declarat Președintele ANRE, George Niculescu.