
O firmă din grupul Altex urmează să primească săptămâna viitoare licența de exploatare comercială a centralelor fotovoltaice pe care le deține, ceea ce înseamnă că va putea vinde energie electrică.
“Proiect de decizie și raport privind acordarea licenţei pentru exploatarea comercială a capacităţilor de producere a energiei electrice societăţii ALTEX GREEN ENERGY SRL”
Aceasta este una dintre deciziile care urmează să fie adoptate de Comitetul de Reglementare al ANRE în ședința sa de săptămâna viitoare. Odată emisă licenţei pentru exploatarea comercială, compania are dreptul să vândă energie electrică, după ce se va înscrie la piață.
Altex Green Energy este compania controlată de Altex, lanțul de magazine al investutorului român Dan Ostahie. Firma a fost înființată anul trecut și momentan se ocupă de instalarea de panouri fotovoltaice în locațiile magazinelor Altex.
Iată că acum firma urmează primească și licența care-i permite să vândă energia. Momentan, cel mai probabil pentru Altex, dar posibil și în piață. În viitor
“Dorim să investim pe termen lung în energie verde , este un proiect strategic! România are nevoie de curent electric ieftin pentru a fi competitiva pe plan internațional , pentru a putea sprijini producția internă și pentru export, pentru a reduce deficitul de cont curent și ulterior deficitul bugetar”, ne-a transmis Dan Ostahie, solicitat să comenteze.
Altex a dezvoltat un parc fotovoltac de peste 3 MW la Dragomirești, Ilfov, la un depozot pe care Altex îl are acolo. Investiția a fost de circa 2 milioane de euro, iar lucrările au fost făcute de firma românească Simtel. Producția estimată de energie este de 3.500 MWh.
Altex derulează de mai mulți ani un program de instalare de panouri fotovoltaice care vizează toate magazinele și depozitele grupului. “Decizia Altex de a transforma magazinele proprii și parcurile logistice în clădiri verzi este în linie cu angajamentul asumat al Grupului de protejare a mediului. Magazinele Altex au adoptat deja integral etichetele electronice și au înlocuit tot ce înseamnă afișaj print cu sisteme de iluminare cu LED și display-uri digitale”, spunea compania în 2021.
Ulterior, a pus mii de panouri fotovololtaice la magazinele pe care le deține.