AFM a emis un comunicat de presă în care informează persoanele fizice care au depus dosare la firmele de instalatori pentru a participa la „Casa Verde Fotovoltaice” că termenele din documente se prelungesc în mod corespunzător pe durata în care programul este blocat. Deci oamenii nu trebuie să obțină alte acte dacă valabilitatea celor depuse deja expiră.
Din comunicatul AFM se înțelege că se acceptă prelungirea termenelor documentelor doar pentru dosarele care au fost deja încărcate de instalatori în aplicația informatică.
Iată integral comunicatul AFM
Administrația Fondului pentru Mediu a suspendat în data de 10 septembrie 2019 înscrierile persoanelor fizice în programul denumit generic „Casa Verde Fotovoltaice”, în vederea efectuării unei analize a modului de funcționare a acestui proces.
În urma solicitărilor primite din partea persoanelor fizice, cu privire la valabilitatea documentelor care trebuie depuse în vederea obținerii finanțării în cadrul Programului, respectiv certificatele de atestare fiscală și extrasul de carte funciară, documente a căror valabilitate poate expira în perioada de suspendare a Programului, precizăm următoarele:
În conformitate cu prevederile ghidului de finanțare a Programului, aprobat prin Ordinul ministrului mediului nr. 1287/2018, pe perioada de suspendare, termenele se prelungesc în mod corespunzător. În această situație, menționăm că toate documentele depuse și înregistrate la instalatorii validați până la momentul suspendării accesului în aplicația informatică, sunt acceptate de Administrația Fondului pentru Mediu ca fiind depuse în termen la data redeschiderii accesului în aplicație, în vederea analizării.
De asemenea, vă aducem la cunoștință că data reluării înscrierilor în Program, va fi anunțată din timp pe site-ul instituției astfel încât beneficiarii care nu depus și nu au înregistrat documentele la instalatorii validați până în data de 10 septembrie, să aibă timpul necesar constituirii dosarului în vederea înscrierii în Program