Rottco Consult, companie aflată în top 10 jucători pe piața de distribuție a carburanților din România, a inițiat demersurile pentru intrarea în insolvență, se arată într-un comunicat al companiei.
“Măsura a fost luată ca urmare a unui complex de împrejurări de piață cu impact negativ semnificativ în asigurarea fluxului capitalului de lucru, precum: neplata și/sau întârzierile la plată a unor creanțe din partea unor debitori la care se adaugă debitorii care au intrat în procedura insolvenței/faliment; întârzieri în prelungirea unor linii de credit angajate; rambursarea anticipată a unor împrumuturi, conform solicitării unor creditori bancari; reducerea unilaterală a termenelor de plată de la unii furnizori; suspendarea după depunerea ofertei angajante a procesului de achizitie a pachetului majoritar de acțiuni al companiei de către un investitor”, se arată în comunicat.
“Am luat această măsură urmare a intrării în incapacitate de plată, în ultima perioadă, a unor clienți. Acest fapt, corelat și cu celelalte cauze au făcut să nu mai dispunem de capital de lucru, iar cashflow-ul este puternic dezechilibrat, compania intrând, practic, într-un blocaj financiar și, implicit, în incapacitate de a-și onora, la rândul ei, plățile“ spune Paul Pop, directorul general Rottco Consult.
În acest moment, compania spune că nu înregistrează datorii către Fisc, iar cea mai mare parte din datoriile către furnizori sunt acoperite de scrisori de garanție
Compania are de încasat creanțe de peste 10 milioane de lei de la debitori care sunt în procedură de executare silită, creanțe care acoperă în întregime datoriile curente care nu pot fi onorate de Rotttco, se mai arată în comunicat
Rottco a fost înființată în anul 2007 de Paul Pop, având ca obiect de activitate distribuția en-gros de produse petroliere. Pop a fost director în cadrul Lukoil între 1998 şi 2000 şi director de vânzări, managing director şi preşedinte al consiliului de administraţie al Rompetrol Downstream între 2001 şi 2006.
La sfârșitul anului 2016, compania a demarat proiectul SYNERGY by ROTTCO, ce-și propunea să reunească benzinăriile independente într-o retea. Sistemul ROTTCO SYNERGY CARD era funcțional în peste 115 benzinării independente din România și era ținta investitorilor, însă compania nu a mai reușit să susțină finanțarea pentru dezvoltarea sa în continuare, după cum se arată în comunicatul emis azi.
Proiectul Sinergy se referea la benzinăriile mici dar care au totuşi un volum semnificativ de vânzări, în medie de 2-3 metri cubi de carburanţi pe zi (media în staţiile marilor lanţuri este cuprinsă între 7 şi 12 metri cubi), care se află în oraşe sau pe rute importante şi care au şi magazine.
Practic, astfel stațiile independente urma să intre într-o rețea coordonată şi conectată, cu promovare și comunicare unitară, beneficiind de pe urma experienței și pregătirii tuturor membrilor ei și a utilizării unei mărci comune la nivel național
Piaţa carburanţilor din România este dominată de marile lanţuri: OMV Petrom, Rompetrol, Lukoil şi Mol. În România sunt peste 2.000 de staţii de distribuţie a carburanţilor, dintre care circa 600 nu sunt „de lanţ” şi sunt deţinute de mici proprietari independenţi.