Constructorul auto german BMW nu va produce în masă automobile electrice până în 2020, pentru că actuala tehnologie nu este suficient de profitabilă pentru a permite majorarea volumului producţiei, a declarat, joi, directorul general de la BMW, Harald Krueger, transmite Reuters, citată de Agerpres.
BMW a dezvăluit primul său automobil electric alimentat de o baterie în anul 2013 şi între timp a dezvoltat mai multe generaţii de baterii, software şi tipuri de motoare electrice. De exemplu, modelul i8 Roadster, care urmează să ajungă în magazine în luna mai, este echipat cu cea de-a patra generaţie de tehnologie electrică a celor de la BMW. Producătorul susţine că progresele realizate în domeniul materialelor şi proceselor chimice i-au permis să majoreze autonomia acestui model cu 40% comparativ cu precedentele versiuni.
În prezent, BMW vrea să facă tehnologia automobilelor electrice mai modulară pentru ca producţia de masă a acestor vehicule să devină viabilă din punct de vedere comercial.
‘Vrem să aşteptăm pentru ca a cincea generaţie să fie mult mai competitivă în ceea ce priveşte costurile’, a declarat Harald Krueger.
Potrivit acestuia, diferenţa de costuri între cea de-a patra şi cea de-a cincea generaţie de vehicule electrice este de ordinul a două cifre, dar nu a oferit date precise.
Citeşte şi:
Harta cu viitoarele staţii de alimentare a maşinilor electrice de pe drumurile din România. Vor fi 1.000, în trei ani
‘Dacă vrei să câştigi cursa, trebuie să fii cel mai competitiv la capitolul costuri de pe un segment, altfel nu poţi majora volumul producţiei’, a adăugat Krueger.
Constructorul german produce automobile electrice la zece uzine din întreaga lume, însă s-a concentrat în principal pe modele hibride care combină un motor cu combustie internă cu un motor electric alimentat de o baterie, în loc de vehicule care se bazează numai pe baterii pentru funcţionarea lor.
În acest an, BMW va aloca o sumă record de şapte miliarde de euro pentru cercetare şi dezvoltare, în cadrul eforturilor sale de a lansa pe piaţă 25 de modele electrificate până în 2025, dintre care 12 vehicule vor fi variante complet electrice cu o autonomie de până la 700 de kilometri.