
Prețul vechi plafonat, de 0,68 lei/kWh a fost considerat o referință, dar el nu a fost un preț al pieței, iar concepția care s-a indus că România are energie ieftină este greșită. În realitate, trebuie investit în toate zonele pentru a se atenua dezechilibrul de pe piață, consideră Ionuț Dună, director al PPC Energie.
“Doar piața liberă poate echilibra raportul dintre cerere și ofertă. Acum nu este vorba de o re-liberalizare a piețe – pentru că înainte nu aveam o piață reglementată , ci una în care prețul era subvenționat, nu era prețul real al pieței și s-a creat o himeră a energiei ”ieftine””, a spus Ionuț Dună la un eveniment orgnizat de Profit.ro.
„Astăzi nu există echilibru între cerere și ofertă. Rolul furnizorului este să achiziționeze energia de pe piață pentru a o livra clienților, dar lipsa investițiilor în producție generează dezechilibre”, a spus Dună.
“Orice discuție despre piața energiei trebuie sa readucă în prim plan clientul și nevoile acestuia. Doar piața liberă poate oferi soluțiile optime și poate reduce dezechilibrul de pe piața românească a energiei, vizibil prin poziția de importator net de energie. Pentru a rezolva acest dezechilibru în beneficiul clienților este nevoie de investiții în capacități de producție de energie, în infrastructura de transport și distribuție, în digitalizare – iar raportul dintre cerere și ofertă va fi mai echilibrat.
Digitalizarea poate oferi clienților posibilitatea de a-și muta consumul în intervalele în care prețul energiei este redus, de aceea PPC Energie are oferta Ore Smart, prin care în intervalele orare cu un consum general mai redus (la mijlocul zilei), tariful este semnificativ mai mic”, a mai afirmat oficialul PPC.
În ceea ce privește sprijinul acordat de stat unor categorii de clienți considerați vulnerabili, Dună spune că nu doar criteriul consumului de energie este relevant.
“Este nevoie de sprijin pentru clientul vulnerabil, dar încadrarea nu poate fi doar după consum. Putem avea cazul unui tânăr angajat care este mai degrabă la birou toată ziua, stă puțin acasa, nu are familie și consumă sub 100 kWh pe lună, sau cazul unei familii cu copii care locuiește intr-un carter unde nu este rețea de gaze și va consuma 500 kWh. Acest client vulnerabil trebuie susținut”, a afirmat oficialul PPC.
PPC Energie are aproximativ 3 milioane de clienți casnici, companii și instituții din toată țara și o rețea de 80 de magazine.
Citește și: