
UE investește 422 de milioane de euro în mai multe proiecte mari de instalare de infrastructură de încărcare a autovehiculelor electrice, ca parte a Alternative Fuels Infrastructure Facility (AFIF), arată un comunicat al Comisiei Europene. Sunt finanțate și proiecte din România
Dintre cele 39 de proiecte finanțate, una dintre inițiativele-cheie care se concentrează pe mobilitatea urbană durabilă este Drive-E Cohesion, care vizează crearea infrastructurii de reîncărcare în state din Europa Centrală și de Est: Cehia, Ungaria, România, Bulgaria, Slovacia și Polonia.
Două dintre aceste proiecte vizează România. Iată-le:
BlueRoute 3E, coordonat de PPC Blue România, care își propune să instaleze 28 de puncte de încărcare în curent continuu, fiecare cu o putere minimă de 150 kW pentru vehiculele ușoare, și 32 de puncte de încărcare în curent continuu cu cel puțin 350 kW pentru vehiculele grele, în 29 de locații din România și Grecia.
Proiectul X-RoCharge al companiei românești Axionet IoT, care intenționează să implementeze 200 de platforme de reîncărcare accesibile publicului în România, echipate cu un total de 496 de puncte de încărcare – 96 pentru vehiculele comerciale ușoare la 150 kW și 400 pentru vehiculele comeriale grele la 350 kW.
Proiectul include instalarea a 708 puncte de încărcare pentru vehicule electrice ușoare (eLDV) și a 126 de puncte de încărcare pentru vehicule electrice grele (eHDV), poziționate strategic de-a lungul rutelor-cheie ale rețelei transeuropene de transport (TEN-T). Acest lucru garantează că infrastructura de încărcare pentru vehiculele electrice este pe deplin integrată în sistemul european de transport mai larg, sprijinind dezvoltarea unei mobilități durabile și interconectate în întreaga Europă, potrivit Comisiei Europene.