Grupul PPC, una dintre cele mai importante companii de energie din regiune, prezentă în cinci țări din sud-estul Europei și care a preluat recent afacerile Enel din România a înregistrat, în primele nouă luni ale anului, o creștere a profitabilității operaționale, pe fondul diminuării cheltuielilor de exploatare și, în principal, a celor cu achizițiile de energie, gaze naturale și a costurilor privind emisiile de CO2, potrivit unui comunicat de presă.
Astfel, EBITDA recurentă s-a ridicat la 936,8 milioane de euro, în creștere cu 292,6 milioane de euro (45,4%) față de perioada similară a anului trecut. În T3 2023, EBITDA pe bază recurentă s-a ridicat la 347,1 milioane de euro, comparativ cu 215 milioane de euro în T3 2022.
Totodată, profitul înainte de impozitare s-a ridicat, în primele nouă luni ale anului, la 391,2 milioane de euro, comparativ cu pierderi înainte de impozitare de 151,1 milioane de euro în perioada similară a anului precedent. Rezultatul a fost influențat de suma de 141,6 milioane de euro provenită din vânzarea fostelor zone de lignit către statul elen, venit care a fost înregistrat în rezultatele financiare din T2 2023.
În primele nouă luni ale anului, Grupul PPC a înregistrat un profit net de 267,5 milioane de euro, comparativ cu pierderi nete de 169,8 milioane de euro în perioada similară a anului 2022.
“Performanța noastră în primele nouă luni ale anului 2023 a fost puternică, în ciuda provocărilor globale, cu tensiuni geopolitice care au urmat crizei energetice și pandemiei, demonstrând astfel rezistența modelului nostru de afaceri. Am reușit să ne accelerăm investițiile în domenii strategice, cum ar fi energiile regenerabile și rețelele de distribuție, menținându-ne gradul de îndatorare în limitele țintelor noastre, cu o lichiditate ridicată. În același timp, am continuat să ne sprijinim clienții prin oferirea de tarife competitive”, a declarat Georgios Stassis, Președinte și CEO al Grupului PPC
“În perspectiva întregului an, suntem încrezători că ne vom atinge ținta stabilită, respectiv un nivel al EBITDA recurent de aproximativ 1,2 miliarde de euro. În ceea ce privește energia regenerabilă, am atins capacitatea de 670MW în operare în Grecia și în prezent avem în construcție proiecte suplimentare cu o capacitate totală de 1,3 GW.
În paralel, ne extindem prezența în țările din regiune, conform planului nostru de afaceri, finalizând achiziția operațiunilor Enel din România. Aceasta este un eveniment de referință pentru PPC, în acord cu obiectivul său de a deveni lider pe piața energiei curate în Europa de Sud-Est. În Grecia, acordul de achiziție a companiei Kotsovolos accelerează transformarea PPC într-un furnizor integrat de produse și servicii atât digital, cât și fizic, conform strategiei noastre axate pe client. Suntem entuziasmați de parcursul actual al PPC și vom oferi o actualizare a strategiei, precum și viziunea noastră pentru noul PPC, în cadrul unei Zile a piețelor de capital ce va avea loc la sfârșitul lunii ianuarie, la Londra”, a mai spus Stassis.
Liderul pieței de energie în Europa de Sud-Est, PPC produce, distribuie și furnizează energie electrică către clienți. Grupul PPC are unități de producție cu o capacitate instalată de peste 11,8 GW și deservește 8,7 milioane de clienți pe mai multe piețe din regiune, cu aproximativ 40 TWh de energie electrică furnizată, în timp ce producția sa se ridică la 20TWh. Baza totală de active reglementate pentru rețelele de distribuție se ridică la aproximativ 4,2 miliarde euro. Grupul este prezent în Grecia (unde este lider de piață), Bulgaria (din 2015), Albania (din 2016), Macedonia de Nord (în urma achiziției EDS – Energy Distribution Solutions în 2018) și România (în urma achiziției companiilor Enel în România în luna octombrie 2023, devenind lider și pe această piață).
Baza totală de active reglementate pentru rețelele de distribuție se ridică la aproximativ 4,2 miliarde euro. PPC a fost fondată în 1950 și este listată la Bursa de Valori din Atena.