Rompetrol Downstream lansează o campanie în perioada 15 martie – 15 mai de susținere a donării de sânge la nivel național, în parteneriat cu Institutul Național de Hematologie Transfuzională, Departamentul pentru Situații de Urgență și Fundația pentru SMURD. Prin rețeaua de distribuție carburanți Rompetrol, compania va acorda donatorilor, în mod gratuit, produse din zona gastro, arată compania petrolieră într-un comunicat.
“Susținem de peste 15 ani proiecte complexe de sănătate la nivel național. După pandemie, ne confruntăm cu o criză umanitară, care ne îndeamnă la solidaritate și responsabilitate, și, în acest context, invităm colegii, partenerii de business și întreaga comunitate să se alăture acestui efort comun, să doneze sânge într-o perioadă în care nevoia e acută. Campania prin care oferim produse hei este modul simbolic prin care noi Rompetrol mulțumim donatorilor pentru gestul lor de mare noblețe și responsabilitate”, a declarat Zhanibek Nugertayev, GM al Rompetrol Downstream.
“Donarea de sânge este un indicator al sănătății unei generații, în special din perspectiva nivelului de manifestare a empatiei individuale. O societate în care există un număr constant și suficient al donatorilor de sânge este o societate sănătoasă”, a spus și Dr. Violeta Oancea, Director al Institutului de Hematologie Transfuzională.
O singură unitate de sânge donat poate salva o viață. Cu toate acestea, în România, statistic, sunt 1,8% donatori, în timp ce la nivel European 37% din populație donează sânge, conform unui raport al Parlamentului European.
„Donarea de sânge este un act de solidaritate umană atât pe timp de pace și, cu atât mai mult, pe timp de război. Ne bucurăm să fim alături de Rompetrol în acest demers și îndemnăm populația să sprijine și în acest mod pe vecinii noștri ucraineni aflați în suferință care sunt tratați în spitalele din România”, a afirmat și Dr. Raed Arafat, Șeful Departamentului pentru Situații de Urgență și Președintele Fundației pentru SMURD.
Campania se desfășoară în toate cele 41 de centre de transfuzii din România, iar donatorul va primi în momentul donării un voucher pe bază căruia poate primi în mod gratuit, în perioada 15 martie – 15 mai, din orice stație de distribuție carburanți Rompetrol hei un suc proaspăt și un sandviș.
Voucherul nu este transmisibil și este valabil împreună cu carnetul de donator sau adeverință care atestă donarea. Regulamentul campaniei este disponibil pe rețelele sociale ale Rompetrol și ale partenerilor.
Un proiect similar a fost derulat de Rompetrol în 2020, în timpul pandemiei, iar în cele 2 luni de campanie au fost colectați în jur de 20,000 litri de sânge, implicând peste 44,000 donatori.
Rompetrol a mai susținut prin diferite proiecte activitatea unor centre de transfuzii – în 2017 a donat Institutului Național de Transfuzie Sanguină frigidere pentru plasmă care îndeplinesc normele în vigoare si standardele europene impuse, cât și mobilier tehnico-medical pentru laboratoare, iar în 2018 a dotat Centrul Regional de Transfuzie Constanța cu echipamente noi care au crescut capacitatea tehnică a unității medicale: un agitator de trombocite și un hemomixer, echipamente obligatorii pentru orice centru de transfuzie.
În 2021, Rompetrol a dotat laboratorul de analize de la Năvodari cu aparatura specifică performantă ce permite teste de sânge complexe, pentru deservirea populației de peste 30 mii locuitori.