Aprovizionarea cu petrol a Ungariei nu suferă întreruperi iar rezervele şi capacităţile de rafinare ale grupului MOL sunt suficiente pentru a acoperi necesităţile ţării, a informat miercuri seara grupul petrolier într-un comunicat remis agenţiei MTI și citat de Mediafax
Compania a adăugat că în pofida creşterii cererii este în măsură să îi deservească pe automobiliştii ungari deoarece produce carburanţi la capacitate maximă.
„Aş dori să subliniez că MOL este în continuare în măsură să aprovizioneze ţara cu carburanţi în situaţia actuală. Cu toate acestea, presiunile la adresa benzinăriilor trebuie să revină la un nivel apropiat de cel anterior. Acesta este cel mai important pas deoarece cererea a crescut semnificativ, de pe o parte ca urmare a traficului de tranzit prin Ungaria iar de pe altă parte ca urmare a creşterii turismului în scopul alimentării cu combustibil. În ţările vecine, preţul pentru un litru de combustibil este cu 100-150 de forinţi mai mare decât în Ungaria aşa că fiecare transportator aflat în tranzit vrea să îşi facă plinul în Ungaria”, se arată în comunicatul semnat de directorul general de la MOL, Zsolt Hernádi.
Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a afirmat, miercuri seara, că informaţia conform căreia preţul carburanţilor a ajuns la 11 lei/litru a plecat de la reţeaua de benzinării MOL, iar „dacă ar fi fost mai atenţi, acest lucru nu s-ar fi întâmplat”.
Potrivit informaţiilor obţinute de AGERPRES, din cauza unor probleme la o rafinărie din Ungaria, MOL înregistrează un deficit de carburanţi pe piaţa din România. Compania a scumpit, deja, carburanţii pentru flotele de transportatori la peste 10 lei pe litrul de motorină.
Grupul MOL este o companie internaţională integrată de petrol, gaze naturale, petrochimie şi retail, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operaţiuni în peste 30 de ţări, o forţă de lucru dinamică formată din 25.000 de angajaţi în întreaga lume şi peste 100 de ani de experienţă în industrie. Grupul MOL controlează trei rafinării şi două unităţi petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare în Ungaria, Slovacia şi Croaţia.
Compania are, de asemenea, o reţea de aproape 2.000 de staţii de servicii în 10 ţări din Europa Centrală şi de Sud-Est, fiind pe locul trei pe piaţa din România.