Piaţa autohtonă de centrale termice murale de apartament a rămas în 2011 în limita valorii de 135.000 unităţi atinsă în anul precedent, neînregistrând astfel modificări majore, potrivit Ariston Thermo România.
“În ciuda faptului că iniţial estimam o creştere mare a pieţei locale de profil, anunţul tardiv al Guvernului privind eliminarea subvenţiilor centrale la încălzire a făcut imposibilă debranşarea de la sistemul centralizat de încălzire pentru familiile care şi-ar fi dorit acest lucru”, a declarat Cătălin Drăguleanu, Director de Vânzări al Ariston Thermo România, într-un comunicat de presă.
Nici în ceea ce priveşte valoarea pieţei locale nu s-au înregistrat modificări semnificative comparativ cu 2010, aceasta rămânând în 2011 constantă, la aproximativ 75 de milioane de euro, preţurile medii ale centralelor termice de apartament înregistrând însă o scădere de circa 2%.
“În ceea ce priveşte evoluţia pieţei în acest an, mizăm pe o creştere a cererii. Cu toate acestea, în contextul anului electoral şi al unei incertitudini privind evoluţia preţului gigacaloriei, nu putem face o estimare clară”, a mai afirmat reprezentantul companiei.
Cătălin Drăguleanu este însă de părere că un motiv pentru care foarte multe familii vor rămâne captive la sistemul centralizat de încălzire este imposibilitatea acestora de a suporta costurile achiziţionării şi instalării unei centrale termice de apartament chiar dacă ştiu că amortizarea se poate realiza chiar şi într-un timp foarte scurt.“Situaţia economică locală şi scăderea nivelului de trai au plasat achiziţionarea unui sistem independent de încălzire şi instalarea acestuia în coada listei de opţiuni pentru foarte multe familii din România”, a mai spus Cătălin Drăguleanu.
Previziunile companiei mai arată că evoluţia pieţei şi implicit a business-ului Ariston Thermo România vor depinde şi de impactul pe care facturile mărite la întreţinere din lunile de iarnă îl va avea asupra populaţiei la nivel naţional.“Cu siguranţă cele mai mari achiziţii de centrale termice vor fi efectuate în acest an în zonele geografice în care CET-urile au probleme majore în ceea ce priveşte livrabilitatea agentului termic, cât şi în cele în care se vor raporta cotaţii foarte mari de facturare ale gigacaloriei”, a mai adăugat Cătălin Drăguleanu.
În ceea ce priveşte business-ul Ariston Thermo România, cifra de afaceri a companiei s-a situat în 2011 la acelaşi nivel ca şi în 2010, de circa 30 de milioane de euro. De asemenea, în ultimul an, compania şi-a majorat numărul de distribuitori la nivel naţional cu circa 9%, depăşind 420 de parteneri direcţi.
În acest moment peste 65% din business-ul Ariston Thermo România este asigurat de centralele termice murale, iar 25% de boilerele electrice, segment pe care compania este, de asemenea, lider de piaţă. Restul procentelor din business-ul Ariston revine aparatelor de aer condiţionat, pompelor de căldură şi sistemelor solare, acestea din urmă înregistrând creşteri importante datorită programului Casa Verde.
Ariston Thermo România este filiala locală a companiei italiene Ariston Thermo Group, lider internaţional în producţia şi furnizarea unei game complete de echipamente şi servicii destinate încălzirii şi producerii de apă caldă menajeră. Potrivit propriilor estimări, Ariston Thermo este lider pe piaţa centralelor murale din România.
anul asta piata cred ca va stagna..