Autoritatea de Reglementare a elaborat un nou ordin, aflat în stare de proiect, ce aprobă “Regulamentul privind soluționarea plângerilor împotriva operatorilor de rețea/sistem din sectorul energiei”
Regulamentul vizează eventualele plângeri care pot fi depuse împotriva distribuitorilor de gaze (cei mai mari sunt controlați de E.On și Engie), împotriva distribuitorilor de energie electrică (controlați de Enel, Electrica, E.On și CEZ) și împotriva celor două companii naționale Transgaz și Transelectrica.
Cu mențiunea că exisă tipuri de plâmgeri pe care ANRE nu le primește, puteți consulta Regulamentul aici:Regulament solicitare plangeri
Regulamentul arată că, dacă o persoană fizică sau juridică are de reclamat una dintre companiile prevăzute de mai sus, în primul rând trebuie să adreseze plângerea acesteia. Astfel, dacă reclamanttul consideră că nu a primit un răspuns adecvat de la companie, în 30 de zile poate depiune o plângere la adresa ei. În șapte zile, compania trimite invitația de soluționare, iar în 15 zile de la acest moment organizează o ședință comună cu reclamantul. Dacă una din părți consideră nesatisfăcătoarea soluția, se condideră că plângerea nu a fost soliționată și atunci se ajunge la ANRE.
Plângerea, cu toate documentele care o susțin, se adresează ANRE în termen de 30 de zile de la ședința care a avut loc cu compania, în iurma căreia părțile nu s-au înțeles. La nivelul instituției, se va constitui “Comisia de soluționare a plângerii împotriva operatorului de rețea/sistem din domeniul energiei”, care va fi numită prin decizie a președintelui ANRE și care va trebui să dea un răspuns plângerii în 60 de zile.
Comisia este alcătuită dintr-un număr impar de membri cu drept de vot, 5 sau 7 și din componența ei fac parte obligatoriu reprezentanți ai compartimentului de reglementare și ai compartimentului juridic. De asemenea, ANRE poate apela și la experți din afara instituției, dacă este necesar.
Comisia se întrunește, analizează datele, convoacă cele două părți și le audiază (o dată sau, excepțional, încă o dată, în cazul în care consideră că e necesar), în termen de 20 de zile de la data întregistrării cererii, la sediul ANRE.
Ulterior, Comisia emite o decizie, care se comunică în cinci zile,părților implicate, care este obligatorie și definitivă pentru ambele părți – o nouă solicitare de soluționare fiind respinsă.
Pe tot parcursul procedurii, există posibilitatea soluționării pe cale amiabilă a plângerii, caz în care soluția respectivă se comunică ANRE.