Nuclearelectrica devine cel mai mare sponsor al Asociatiei BookLand, sustinand continuarea demersurilor cultural-educationale ale asociatiei, se arată într-un comunicat al asociatiei.
“In Romania numarul elevilor a scazut cu peste 30% de la Revolutie incoace, 50,000 copii renuntand anual la studii (unul din cinci tineri cu varsta intre 18 si 24 ani), potrivit ultimelor date ale Institutului National de Statistica (INS). Doar trei din cinci elevi care au promovat anii terminali de liceu au reusit sa obtina diploma de bacalaureat, 42% dintre ei fiind practic analfabeti functional si social fata de media europeana de 20%”, se arata in comunicat
“Pentru a convinge tinerii de importanta educatiei, parintilor si dascalilor li s-au alaturat in ultimii ani varii organizatii neguvernamentale care implementeaza programe si actiuni specifice. Una dintre acestea este si Asociatia BookLand, care in ultimii noua ani – prin targurile de carte, conferintele si taberele culturale – le ofera consecvent tinerilor din 23 orase o oportunitate excelenta de dezvoltare prin discutii libere, bazate pe interactiunea directa cu profesionisti consacrati, care-i incurajeaza si motiveaza prin exemplu personal sa faca alegerile potrivite in viata, povestindu-le despre provocarile care-i asteapta dar care nu trebuie sa-i opreasca din a-si urma vocatia”, spune Asociaţia.
“Ca sa ajunga sa dialogheze cu tinerii prin speakerii invitati, Asociatia BookLand atrage de partea sa in fiecare oras managementul institutiilor de invatamant, parteneri neguvernamentali, media locala si formatori de opinie, investind si in platformele de comunicare sociala. Aflate la a sasea editie, cei peste 2.000 speakeri au interactionat cu peste 100.000 liceeni si studenti prezenti in resedintele de judet in care Conferintele BookLand Evolution se desfasoara. Intalnirile sunt pline de efervescenta, dialogul fiind presarat cu jocuri si concursuri de cultura generala, multi tineri alegandu-si mentori dintre speakerii invitati. Pe langa exemplul personal dat, speakerii ii indruma pe copii sa se implice in activitati extrascolare, sa sustina activitati de voluntariat sau internship si sa citeasca lucrari din domeniile favorite”, mai explică cei de la BookLand.
„Singura modalitate ca un stat, o industrie sa isi asigure competentele viitoare, simplu spus sa-si asigure performanta, este sa se implice direct in programe de sustinere si educare a tinerilor. Expectativa ca acestia vor veni singuri este una profund gresita. Eforturile trebuie sa fie intotdeauna de sus in jos, de la industrie catre tineri. Activam intr-un mediu competitiv, unul in care competentele sunt vanate, iar atragerea si formarea acestora trebuie sa devina o prioritate. Investitia in tineri, in educarea si cresterea lor este singura solutie. Implicarea directa, una care sa raspunda nevoilor si intereselor poate transforma un trend de migrare intr-un pool de tineri inteligenti si competenti implicati in proiecte romanesti” – declara Cosmin Ghita, CEO Nuclearelectrica, in comunicat.
„Cand am primit vestea buna de la Nuclearelectrica, nu ne-a venit sa credem. Sponsorizarea acordata ne asigura desfasurarea activitatii pentru restul anului 2019. Suntem onorati de acest parteneriat si felicitam intreaga echipa administrativa a Nuclearelectrica pentru deschiderea pe care o dovedesc in ceea ce priveste sustinerea proiectelor educationale. Ne bucura nespus increderea pe care ne-au acordat-o, pentru ca datorita acestui ajutor financiar vom reusi de acum incolo sa invitam personalitati importante in Conferintele noastre, acoperindu-le costurile de deplasare-cazare, lucru pe care pana acum nu ni l-am permis. Totodata, vom investi mai mult in calitatea inregistrarilor video si in promovarea speech-urilor catre tinerii din intreaga tara, copii pe care nu reusim sa ii avem fizic alaturi de noi. Iar in taberele noastre coolturale vom oferi suplimentar locuri gratuite copiilor eminenti fara posibilitati materiale” – declara Mihaela Petrovan, Presedinte Asociatia BookLand
Intrarea la Conferintele BookLand Evolution este liberă
BookLand a luat nastere in 2011, ca prim targ urban de carte in mall, piete si parcuri. S-a dezvoltat intr-o caravana nationala care a vizitat anual peste 40 orase. Tabara Coolturala BookLand, Conferintele BookLand Evolution si www.inPractica.ro completeaza abordarea social-educationala asumata.
Conferintele BookLand Evolution s-au intalnit cu peste 100.000 tineri carora peste 2.000 de speakeri le-au oferit cele mai bune sfaturi si recomandari. Iar in cadrul Taberelor Coolturale BookLand, sub deviza “Cel mai inteligent mod de a te distra!”, peste 1.000 tineri au fost incurajati prin workshop-urile si lectura zilnica sa pretuiasca timpul liber si echilibrul fin dintre educatie si distractie.