paul-pop

Insolvenţa Rottco, primul proiect de afiliere a benzinarilor mici, se lasă cu datorii de 28 mil. lei. Cea mai afectată este Banca Transilvania

Insolvenţa firmei Rottco Consult SRL, firmă care a avut un proiect-Synergy- de afiliere a micillor benzinari independenţi, lasă în urmă datorii de circa 28,6 milioane de lei. Cel mai mult au de recuperat băncile, în special Banca Transilvania.

Volumul total al creanţelor acceptate ale Rottco Consult, firmă care a intrat în insolvenţă la propria cerere, este de 28,66 milioane de lei, potrivit datelor din Buletinul Procedurilor de Insolvenţă.

Cea mai mare creanţă o are Banca Transilvania, de 10,7 milioane de lei, urmată de o altă bancă, CEC, ce are de recuperat 6,9 milioane de lei, ambele creanţe fiind garantate. Bancpost, bancă recent cumpărată de Banca Transilvania, apare şi ea cu o creanţă de 5 milioane de lei, urmată de Piraeus Bank, cu 2,2 milioane de lei, şi acestea fiind creanţe garantate.

La masa credală apare şi Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru IMM, cu 2,4 milioane de lei, dar IFN-ul statului nu are drept de vot, creanţa fiind acceptată sub condiţia suspensivă a plăţii garanţiei.
Furnizorii tradiţionali de carburant au sume mici de recuperat, dar creanţele sunt doar chirografare. Cel mai mult are Mol, (663.000 de lei), Rompetrol (30.000 de lei) şi Lukoil (16.000 de lei). Petrom nu apare în tabelul creditorilor.

Ce a vrut Rottco

Rottco Consult, companie aflată în top 10 jucători pe piața de distribuție a carburanților din România, a inițiat demersurile pentru intrarea în insolvență în luna mai.
“Măsura a fost luată ca urmare a unui complex de împrejurări de piață cu impact negativ semnificativ în asigurarea fluxului capitalului de lucru, precum: neplata și/sau întârzierile la plată a unor creanțe din partea unor debitori la care se adaugă debitorii care au intrat în procedura insolvenței/faliment; întârzieri în prelungirea unor linii de credit angajate; rambursarea anticipată a unor împrumuturi, conform solicitării unor creditori bancari; reducerea unilaterală a termenelor de plată de la unii furnizori; suspendarea după depunerea ofertei angajante a procesului de achizitie a pachetului majoritar de acțiuni al companiei de către un investitor”, a informat firma, într-un comunicat.

“Am luat această măsură urmare a intrării în incapacitate de plată, în ultima perioadă, a unor clienți. Acest fapt, corelat și cu celelalte cauze au făcut să nu mai dispunem de capital de lucru, iar cashflow-ul este puternic dezechilibrat, compania intrând, practic, într-un blocaj financiar și, implicit, în incapacitate de a-și onora, la rândul ei, plățile“ a declarat Paul Pop, directorul general Rottco Consult.

Compania spunea că are de încasat creanțe de peste 10 milioane de lei de la debitori care sunt în procedură de executare silită, creanțe care acoperă în întregime datoriile curente.

Rottco a fost înființată în anul 2007 de Paul Pop, având ca obiect de activitate distribuția en-gros de produse petroliere. Pop a fost director în cadrul Lukoil între 1998 şi 2000 şi director de vânzări, managing director şi preşedinte al consiliului de administraţie al Rompetrol Downstream între 2001 şi 2006.
La sfârșitul anului 2016, compania a demarat proiectul SYNERGY by ROTTCO, ce-și propunea să reunească benzinăriile independente într-o retea. Sistemul ROTTCO SYNERGY CARD era funcțional în peste 115 benzinării independente din România și era ținta investitorilor, însă compania nu a mai reușit să susțină finanțarea pentru dezvoltarea sa în continuare.
Proiectul Sinergy se referea la benzinăriile mici dar care au totuşi un volum semnificativ de vânzări, în medie de 2-3 metri cubi de carburanţi pe zi (media în staţiile marilor lanţuri este cuprinsă între 7 şi 12 metri cubi), care se află în oraşe sau pe rute importante şi care au şi magazine.
Practic, astfel stațiile independente urma să intre într-o rețea coordonată şi conectată, cu promovare și comunicare unitară, beneficiind de pe urma experienței și pregătirii tuturor membrilor ei și a utilizării unei mărci comune la nivel național

 


There are no comments

Add yours