contor inteligent Enel AEM

Enel va investi în reţelele electrice din România 560 de milioane de euro în următorii trei ani

Grupul Italian Enel va investi în România circa 565 de milioane de euro în perioda 2018-2020 în infrastructura de distribuţie a energiei electrice, potrivit datelor oferite de Livio Gallo, director de infrastructură şi reţele Enel, în prezentarea anuală pentru investitori şi jurnalişti.

Cheltuielile totale de capital ale grupului Enel pentru infrastructura sa energetică  vor fi, în perioada 2018-2020, de 11,3 miliarde de euro, şi, potrivit datelor prezentate de Gallo, România are alocat un procent de 5% din această sumă. Ceea ce înseamnă că Enel va investi în cele trei distribuţii pe care le deţine în România 565 de milioane de euro în următorii trei ani.

Din cele 565 de milioane de euro, circa 400 de milioane vor fi investiţi doar în zona de digitalizare a reţelelor din România, inclusiv pentru instalarea de contoare inteligente la consumatori. Dacă pentru finalul acestui an compania estimează că va avea instalate astfel de smartmetere la 300.000 de consumatori, în 2020 2,1 milioane de clienţi ai săi vor avea contoare inteligente de măsurare a energiei electrice.

La nivelul anului 2020, compania are ca ţintă ca peste 70% din clienţii săi finali să aibă montate astfel de contoare

În total, la nivel global, cheltuielile de capital ale grupului pentru creştere pe partea de infrastructură şi reţele (nu pentru mentenanţa reţelelor)  vor fi de 4,7 miliarde de euro, în perioada 2018-2020. Din această sumă, 329 de milioane de euro vor reveni Românei. Grupul nu detaliază cum vor fi alocate aceste investiţii în modernizare pe fiecare piaţă în parte, ci doar la nivel global. Iar, agregat, în toate ţările în care operează, cea mai mare parte a investiţiilor vor merge către eficienţă şi creşterea calităţii serviciilor (54% suma totală de 4,7 miliarde de euro) şi către contorizarea inteligentă (36%).

Un efect benefic al investiţiilor în reţele pentru consumatorii din România va fi reducerea perioadei de întrerupere a furnizării de energie electrică. În ultimii ani în România, această perioadă a tot scăzut, iar indicatorul SAIDI (System Average Interruption Duration Index), adică durata medie a întreruperilor în reţea pentru un utilizator, a fost, pentru întreruperile neplanificate, de 290 de minute pe an.  Încă mai mare decât în pieţele dezvoltate.

Companiile de distribuţie ale Enel au indicatori SAIDI sub media natională (172 de minute pentru Muntenia Sud, 217 pentru Dobrogea şi 245 pentru Banat), şi, potrivit prezentării făcute de oficialii companiei, durata întreruperilor va scădea cu alte 11% în anii 2017-2020.

Pe piaţa de distribuţie a  energiei electrice, Enel are o cotă de 36% în România (în funcţie de numărul de clienţi), operand  trei din cele opt zone de distribuţire ale ţării (Muntenia Sud, Banat şi Dobrogea). În primele nouă luni din acest an, companiile din grupul Enel au distribuit 15TWh de energie electrică către 2,8 milioane de clienţi finali.


There are no comments

Add yours