Nova Power & Gas, furnizorul cu cea mai bună ofertă de gaze pentru populație, vizează cel puțin 100.000 de clienți, în primă fază. Care este strategia INTERVIU

La acest moment, cele mai bune oferte de furnizare de gaze naturale pentru populație vin de la o firmă românescă, mai puțin cunoscută publicului larg, Nova Power and Gas, parte a grupului E-Infra. Cum a reușit să vină cu acest preț către consumatori, cați clienți vizează, și ce strategie urmează, într-un scurt interviu cu Mircea Bica, CEO-ul companiei, realizat prin e-mail.

e-nergia.ro: În momentul de față compania dvs. are cea mai bună oferta de furnizare de gaze pentru populație din țară, 50 de lei/MWh preț ferm pentru o lună și 55 de lei pentru sase luni- preț „marfă-gaz”. În condițiile în care marii furnizori de gaz au prețuri cu cel putin 15-20 de lei peste acesta, cum și din ce surse ați reușit sa obtineti un pret de achiziție atât de scăzut de la producători pentru veni cu o ofertă de preț mult sub a concurenței?

Mircea Bica: Nova Power & Gas este un jucător cu experiență de 13 ani în furnizarea de energie electrică și gaz, pe segmentul corporate. Experiența acumulată în acești ani și echipa de analiști (economiști, ingineri, matematicieni) în care s-a investit mult a făcut posibil ca estimările privind piața, achizițiile și marja de profit cu care lucrăm să ne creeze un avantaj competitiv pentru a putea oferi cel mai mic preț.

Gazul oferit este din producție internă, import, sau un mix?

Mix

Câți clienți casnici aveți acum și câți ați reușit să atrageți de la momentul liberalizării pieței de gaze, 1 iulie 2020?

Portofoliul Nova număra peste 3.000 de clienți casnici înainte de liberalizare iar după 1 iulie volumul a crescut semnificativ.

Câți clienți casnici puteți susține (pe o lună, șase, sau 12 luni – acolo aveti un preț de 65 de lei, la fel, mult sub Engie sau E.On, comparabil cu al AIK) la aceste prețuri?

Strategia noastră și achizițiie pot susține pachetele Nova 1, Nova 6, Nova 12 și Nova 24 pentru minimum 100.000 clienți.

Pentru cei care aleg un contract pe o lună la acel preț, de 50 de lei, cât estimați că va fi prețul oferit de dvs. dupa expirarea acestei perioade? Și de ce ați ales o perioadă atât de scurtă pentru o ofertă?

Pachetele Nova 1 (1 lună preț garantat), Nova 6 (6 luni preț garantat), Nova 12 (12 luni preț garantat) și Nova 24 (24 luni preț garantat) au fost concepute în urma analizei tipologiei consumatorilor.

Pachetul Nova 1 se adresează segmentului de consumatori care vor să fie foarte activi iar prețul plătit este, aproximativ, prețul mediu al pieței Spot pe luna anterioară. În funcție de evoluția prețului pe piața internațională, în luna următoare poate să fie mai ieftin sau mai scump.

Credem că pachetul Nova 6 va fi cel mai solicitat pachet de către consumatorii casnici iar Nova 12 si 24 se potrivesc pentru consumatorii non-casnici, care vor să controleze costurile pentru o perioadă mai lungă.

Noutatea contractelor pentru toate pachetele adresate consumatorilor casnici este că, în primii 2 ani, obligațiile sunt doar ale companiei iar consumatorul poate părăsi contractul fără penalități dacă găsește o ofertă mai atractivă. În plus, ofertele Nova nu conțin nici un alt cost decât prețul gazelor sau al energiei electrice, la care se adaugă aceleași tarife adăugate de orice furnizor și care reprezinta costul trasportului gazului de la producator până la consumator.

Furnizorii sunt doar intermediari pentru aceste tarife fixe, reglementate de ANRE, pe care le încasează de la consumatori și apoi le plătesc către deținătorii de rețele de gaze.

Politica dvs este de a cumpara bulk în avans o anumita cantitate de gaze înainte de momentul furnizării pentru toți clienții (existenți și potentiali) sau există și una de achiziție step-by-step: pe masură ce vă creșteți cota de piață achizitionați gaze cu livrare în viitor?

Vom continua să facem achiziție mix, conform previziunilor echipei noastre de analiști.

Sunteți un furnizor de talie mai mică cel puțin în raport cu Engie și E.On. Cum ați convinge, alături de preț, un consumator casnic să devină clientul dvs. Oamenii sunt destul de reticenți în schimbarea furnizorului de utilități.

E normal să se întâmple așa pentru că Engie si EON sunt furnizori cu mare experiență. Dar, în țările în care liberalizarea s-a întâmplat deja, au intrat în piață și jucători noi, aducând o competiție mai puternică și prețuri mai bune pentru consumatori. Invităm consumatorii casnici să facă o comparație obiectivă, sub mai multe aspecte: preț, simplificare, transparență. Iar dacă Nova are oferta mai bună, să opteze pentru noi.

Cum apreciați măsurile legislative, de reglementare și de informare ale autorităților înainte de momentul liberalizării pieței de gaz pentru casnici? Și, dacă ar mai trebui făcut ceva, ce anume?

Considerăm că Ministerul Economiei, Energiei și Mediului De Afaceri și ANRE au acționat și acționează vizibil și transparent în avantajul consumatorului. Chiar dacă noi, furnizorii, simțim foarte tare presiunea competiției, ce credem că ar putea face autoritățile ar fi să accelereze implementarea măsurilor deja luate și să continue procesul de liberalizare astfel încât să existe tot mai multă competiție.

Rezultatul va fi cel mai bun preț pentru consumatori. Simplificat, scopul strategiei energetice de țară e prețul cât mai mic și siguranța în alimentare.

2 Comments

  1. Cum mă fac transfer de factura de la Engie Distrigaz Sud sect 4 Muntenia și de la Enel energie electrică Muntenia București România Nu mă pricep la transferul facturii de la 1februarie 2021

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *