Grupul Iulius a montat panouri fotovoltaice pe toate proprietăţile din portofoliu, care vor produce 5.500 MWh anual, la nivel de grup

Grupul Iulius, companie activă pe piața de real estate din România, a implementat în toate proprietăţile sale, dezvoltate și operate, un amplu proiect ce vizează sporirea autonomiei energetice prin instalarea de panouri fotovoltaice, potrivit unui comunicat de presă

Grupul gestionează întregul proces, de la proiectare şi achiziție de echipamente, la montaj și punere în funcțiune a infrastructurii, care ulterior va fi conectată la sistemul de distribuție intern. Energia produsă va fi utilizată pentru consum propriu, iar investiţia depăşeşte valoarea de 3,5 milioane de euro.

Suprafața totală a proiectului de panouri fotovoltaice este de 26.000 mp, acestea fiind montate pe toate cele opt proprietăţi din portofoliu:

  • ansamblurile mixte de regenerare urbană Palas Iaşi şi Iulius Town Timişoara
  • cele trei mall-uri din reţeaua naţională Iulius Mall: Iaşi, Cluj-Napoca şi Suceava
  • Palas Campus Iași – cea mai mare clădire de birouri din țară (60.000 mp), care va fi inaugurată în această primăvară
  • cele două proiecte de proximitate Family Market din Iaşi (Miroslava şi Bucium)

De energia regenerabilă generată prin noua soluție vor beneficia toate funcțiunile proiectelor Iulius – proiecte mixte, mall-uri şi clădiri office –  și se estimează că se va realiza o economie de aproximativ 10% din totalul energiei consumate la nivel de grup.

„Iulius este singura companie de pe piaţa de real estate din România care realizează o investiție de o asemenea anvergură în toate proprietăţile sale. Producerea de energie din resurse regenerabile pentru consumul propriu este un obiectiv asumat prin strategia de sustenabilitate Iulius, care confirmă preocuparea noastră pentru reducerea amprentei de carbon. De altfel, toate clădirile construite de noi – fie că este vorba despre malluri sau clădiri de birouri – sunt prietenoase cu mediul și certificate LEED.

Prin acest proiect, care estimăm că va genera anual peste 5.500 MWh, reușim să eliminăm din circuit 1.500 de tone de CO2/an, care ar fi produse din surse convenționale. Pentru a înțelege mai bine impactul, același efect îl are o pădure matură de peste 20.000 de arbori. Atingem, prin acest proiect, obiective multiple: protecția mediului și un control mai bun al costurilor cu energia, aspect foarte important în contextul actual”, a spus Robert Ghercă, Chief Technical Manager Iulius.

Compania a lansat anul trecut „Raportul de Sustenabilitate 2021” şi a comunicat reducerea cu 16% a emisiilor gazelor cu efect de seră față de anul 2019, precum și eficientizarea cu 33% a consumului de apă la nivelul grupului. La același capitol, Mediu, este menționată și reducerea cu 15% a consumului total de energie raportat la anul 2019, precum și reducerea cu 34% a volumului deșeurilor menajere.

Portofoliul Iulius cuprinde peste 310.000 mp de retail închiriabili, în două proiecte mixed-use de regenerare urbană (Palas Iași și Iulius Town Timișoara), singurele de acest tip din țară, rețeaua națională de shopping mall-uri regionale (Iulius Mall – Iași, Cluj-Napoca și Suceava) și proiectele Family Market din Iași (Miroslava și Bucium). Proiectele sunt lidere de piață la nivel regional și înregistrează anual peste 70 de milioane de vizite.

Totodată, compania este unul dintre dezvoltatoriiși operatorii activi de spații office clasa A, construind, sub brandul United Business Center, poluri regionale de business și comunități creative multinaționale în trei centre universitare importante ale României – Iași, Timișoara și Cluj-Napoca. În total, 15 clădiri verzi, cu o suprafață totală de peste 242.000 mp închiriabili, în care sunt prezente peste 70 de companii și unde lucrează peste 25.000 de angajați.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *