Consiliul Concurenţei a autorizat parteneriatul prin care Auchan a deschis magazine în staţiile Petrom

Consiliul Concurenţei a autorizat tranzacţia prin care Auchan România SA preia magazinele destinate comercializării produselor alimentare şi non-alimentare din staţiile Petrom, informează autoritatea pentru concurenţă printr-un comunicat remis AGERPRES. UPDATE: Petrom precizează că nu este vorba despre o tranzacţie, ci espre un partaneriat prin care Auchan vinde marfă în spaţii din benzinăriile Petrom. Detalii la finalul textului

Auchan România este membră a grupului Auchan Holding SA, principalul obiect de activitate fiind comerţul cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse alimentare, băuturi şi tutun. În România, Auchan îşi desfăşoară în prezent activitatea prin 33 hipermarketuri şi prin 22 magazine de proximitate MyAuchan.

OMV Petrom Marketing SRL are ca obiect principal de activitate „Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate”. Compania comercializează prin intermediul staţiilor de distribuţie Petrom şi produse alimentare, băuturi alcoolice şi răcoritoare, produse pe bază de tutun, precum şi diverse servicii legate de restaurant, snack-bar etc.

„În urma analizei acestei concentrări economice, Consiliul Concurenţei a constatat că operaţiunea propusă nu ridică obstacole semnificative în calea concurenţei efective pe piaţa românească sau pe o parte substanţială a acesteia şi nu există îndoieli serioase privind compatibilitatea sa cu un mediu concurenţial normal”, se menţionează în comunicat.

Decizia va fi publicată pe site-ul autorităţii naţionale de concurenţă, după eliminarea informaţiilor cu caracter confidenţial.

UPDATE Petrom: Nu este vorba despre o preluare, ci despre extinderea unui parteneriat

Iată integral precizarea Petrom, trimisă după anuţul Consiliului Concurenţei:

„Referitor la informatiile din mediul public despre preluarea magazinelor din stațiile Petrom de către Auchan România, facem următoarele precizări: – Nu este vorba de o preluare, ci de intenția de a extindere un parteneriat care vizează deschiderea de magazine MyAuchan în cadrul stațiilor “Petrom”. Acest parteneriat presupune ca magazinele aferente stațiilor de distribuție “Petrom” vor rămâne în continuare proprietatea OMV Petrom Marketing SRL, iar Auchan va derula comerțul cu produsele din magazine.

– Parteneriatul a fost inițiat în 2017 cu o fază pilot în cadrul căreia au fost deschise magazine de proximitate MyAuchan în 15 stații Petrom.

– La începutul anului, OMV Petrom Marketing și Auchan Retail România au semnat un Memorandum de Înțelegere în vederea extinderii parteneriatului. Obținerea aprobării din partea Consiliului Concurenței este un pas necesar în cadrul acestui proces.

– În prezent, negocierile sunt în desfășurare. Implementarea parteneriatului este condiționată de finalizarea acestor negocieri. Magazinele MyAuchan funcționează în incinta stațiilor Petrom, fiind operate de partenerii stațiilor”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *