Cea mai ieftină maşină electrică din România ajunge să coste sub 15.000 de euro, cu bonusurile „Rabla”

Săptămâna viitoare demarează programul „Rabla Plus”, prin care statul român oferă bonusuri la achiziţia de maşini electrice. Cu acest stimulent cu tot, cea mai accesibilă maşină electrică ajunge să coste sub 15.000 de euro.

Ediţia din acest an a programului „Rabla Plus”, prin care românii care îşi doresc să cumpere un autoturism electric primesc bani de la stat va fi lansat săptămâna viitoare. Anunţul a fost făcut de mimnistrul Mediului, Graţiela Gavrilescu zilele trecute, când a fost lansat programul Rabla Clasic.

Pe scurt, cine lasă o rablă şi cumpără o maşină electrică primeşte circa 11.000 de euro.

Programul Rabla Plus va începe săptămâna viitoare. Avem un buget aprobat de Guvernul României de 120 de milioane de lei. În acest caz, se acordă două tipuri de ecotichete: unul de 45.000 lei, deci 10.000 de euro, dar nu mai mult de 50% din preţul de comercializare, pentru achiziţionarea unui autovehicul nou pur electric. În acelaşi timp, oferim un ecobonus de 20.000 de lei, adică aproximativ 5.000 de euro), dar nu mai mult de 50% din preţul de comercializare, pentru achiziţionarea unui autovehicul nou electric hibrid cu sursă de alimentare externă, care generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 50 g/km. Pentru acest an, estimăm că se vor cumpăra prin Programul ‘Rabla Plus’ un număr de 2.000 de maşini electrice’, a afirmat Gavrilescu.

Cu menţiunea că cei 45.000 de lei nu mai înseamnă decât circa 9.630 de euro, doritorul unei maşini electrice poate cumula acest bonus cu cei 6.500 de lei, cât este valoarea bonusului pentru programul Rabla standard, asta doar dacă va casa o maşină uzată. Cum cei 6.500 de lei înseamnă circa 1.400 de euro, rezultă că bonusul cumulat ajunge la 11.000 de euro.

Ce înseamnă aceşti bani raportat la preţul unei maşini electrice. Am ales pentru exemplificare Volkswagen e-Up!, care, potrivit Automarket.ro este cel mai ieftin automobil electric din România, şi are un preţ de plecare de 25.837 de euro. Am făcut abstracţie de Renault Twizzy, care este cvadriciclu, şi părerile sunt împărţite în ceea ce priveşte „calificarea” sa în programul Rabla Plus.

Citeşte şi:

Promisiune halucinantă: 20.000 de staţii de încărcare a maşinilor electrice în România

În cazul VW e-Up!, dacă scădem bonusul cumulat, ajungem la un preţ de circa 14.800 de euro.

Maşina are o autonomie de circa 160 km, iar timpul minim de încărcare este de 80 de minute, în sistem fast-charge. La 100 de kilometri, modelul e-up! consumă 11,7 kwh.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *