Oil Terminal anunţă o pierdere de 4% din venituri, din cauza unui ordin ANAF

 

Conform Oil Terminal, ordinul emis de ANAF va duce la o scădere a veniturilor cu 3-4% din cifra de afaceri a companiei, potrivit unui anunţ trimis Bursei. Ordinul este cel care va scoate de pe piaţă micii comercianţi de carburant.

Iată anunţul companiei Oil Terminal:

Societatea OIL TERMINAL informeaza actionarii si investitorii ca, urmare a intrarii in vigoare a Ordinului nr. 3236/27.12.2018 emis de Agenția Națională de Administrare Fiscală, s-au modificat conditiile de autorizare a comerciantilor de produse petroliere, iar o parte dintre clienții Oil Terminal nu vor putea îndeplini noile condițiile tehnice de reautorizare impuse de acest ordin.

Astfel, atestatele de comercializare ale operatorilor economici, inclusiv cei care încărcau produse energetice în autocisterne pe bază de contract de prestări servicii la Oil Terminal SA își pierd valabilitatea incepand cu data de 31.01.2019.

Incepand cu data de 01.02.2019, activitatea de incarcare motorina la autocisterne in Oil Terminal SA se va reduce substantial, conducand la o scadere a veniturilor cu 3-4% din cifra de afaceri. Reamintim ca, Oil Terminal a demarat etapele necesare obtinerii autorizatiei pentru utilizarea garanției globale conform prevederilor legale, urmand ca Directia Regionala Vamala Galati sa comunice valoarea necesară a fi garantată.

Operatorii economici care dețin atestate pentru comercializarea angro sau en-detail de produse energetice și care doresc să desfășoare în continuare aceste activități trebuie să obțină noi atestate până la data de 31 ianuarie 2019, conform noii proceduri prevăzute de Ordinul nr. 3236/2018 al președintelui ANAF. Dacă nu le obţin, nu vor mai putea desfăşura activitatea.

Ordinul afectează grav firmele mai mici care distribuiau carburanţi, pentru că, mai nou, dacă vor să mai presteze această activitate, trebuie să aibă propriile depozite. „Este cazul unei societăţi ce achiziţionează benzină sau motorină de la rafinărie, deţine o cisternă şi transportă benzina/motorina direct la clientul final (…). Practic, sunt scoşi din piaţă”, explica anul trecut Adrian Benţa, consultant fiscal, pentru Adevărul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *