benzina_protest_monede_91238400

Efectul scumpirii carburanţilor: vânzările benzinăriilor stau pe loc

Deşi veniturile au crescut, România are creştere economică iar numărul de autoturisme este în creştere, scumpirea carburanţilor se vede la benzinărie: şoferii pun mai puţină benzină şi motorină.

OMV Petrom, liderul pieţei de distribuţie a carburanţilor, a raportat, pentru al treilea trimestru al acestui an, o creştere zero a volumelor de carburanţi vândute prin reţeaua de distribuţie, comparativ cu al treilea trimestru al anului trecut.

Astfel, vânzările cu amânuntul raportate de companie s-au ridicat, în al treilea trimestru din 2018, la 780.000 de tone, acelaşi nivel cu cel raportat în al treilea trimestru din anul 2017. Faţă de trimestrul doi al acestui an, a fost o creştere de 14%, dar comparaţia nu este relevantă prin prisma faptului că în perioada de vară, cea a vacanţelor, consumul oricum creşte.

În primele nouă luni ale anului, cantităţile de carburanţi vândute de Petrom prin reţeaua sa de benzinării au crescut cu doar 1% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2017, şi au ajuns la 2,05 milioane de tone.

Petrom este prezent pe pieţele din România şi ţările învecinate prin intermediul a 787 benzinării, la sfârșitul lui martie 2018, sub două branduri, OMV și Petrom. În România, compania deţine 555 de staţii.

Citeşte şi:

Petrom inventează happy hours la benzinărie: reducere de preţ în fiecare zi, dacă alimentaţi între anumite ore

„Credem că vom termina anul cu o stagnare la nivelul cererii de carburanţi, poate cu o uşoară scădere“, a decla­rat Christina Verchere, CEO-ul OMV Petrom, cu ocazia pre­zentării rezultatelor pentru primele nouă luni către co­munitatea de analişti, citată de Ziarul Financiar

Verchere a mai precizat, potrivit aceleiaşi surse, că una din­tre explicaţii privind această evoluţie ar putea fi comportamentul la pompă al şoferilor, care alimentează mai rar şi mai puţin la fiecare vizită în benzinărie.

Carburanţii s-au scumpit semnificativ în ultimul an, atât din cauza introducerii supraaccizei la carburanţi, care a urcat preţurile cu 38 de bani pe litru, cât şi a scumpirii petrolului, care a condus la creşterea cotaţiilor la produse petroliere, cele care formează, alaături de taxe, preţul final de la pompă.

Astfel, la jumătatea lunii august a anului trecut, preţurile medii la benzinăriile din România erau de 4,62 de lei litrul de benzină şi 4,57 lei litrul de motorină. La jumătatea lunii august a acestui an, preţurile erau de 5,72, respectiv, 5,75 de lei litrul, şi au crescut şi mai mult de atunci.

Citeşte şi:

Unde ar fi România în clasamentul european al preţurilor dacă Finanţele chiar scot supraacciza la carburanţi

În România se consumă aproximativ 5 miliarde de litri de carburanţi anual, iar principalele companii de pe această piaţă sunt, în ordine, OMV Petrom, Rompetrol, Lukoil şi Mol.

 


There are no comments

Add yours