Cele mai valoroase branduri de utilităţi din lume. Prima companie este chinezească, la mare distanţă de locul doi

În fiecare an, liderul în evaluare și consultanță strategică Brand Finance, alcătuiește un clasament al celor mai mari branduri din lume. Cele mai valoroase 50 de branduri de utilități din lume sunt incluse în topul Brand Finance Utilities 50, iar în acest an cel mai valoros brand este cel al unei companii chineze.

State Grid, compania deţinută de statul chinez care are monopolul asupra reţelelor electrice în marea majoritate a Chinei şi care asigură energia electrică pentru mai mult de 1,1 miliarde de oameni, şi care este, oricum, cea mai mare companie de utilităţi din lume, este şi cel mai valoros brand de utilităţi, cu o valoare de 40,9 miliarde de dolari. Cu peste 900.000 de angajaţi şi venituri de peste 300 de miliarde de dolari, State Grid a intrat abia anul acesta în topul Brand Finance, şi a intrat direct pe primul loc.

Alte trei companii din sectorul utilităţilor din China au intrat în clasament: GD Power Development (locul 28, cu o valoare a brandului de 1,4 miliarde de dolari), Datang Power (locul 33, 1,2 milioane de dolari) şi CGN (locul 39, cu o valoare de 1,1 miliarde de dolari). CGN (China General Nuclear Power Corporation) este compania care negociază cu Guvernul României construcţia reactoarelor 3 şi 4 ale centralei de la Cernavodă.

Iată topul primelor 10 cele mai valoroase branduri de utilităţi din lume:

10. Veolia (Franţa), cu o valoare a brandului de 3,26 miliarde de euro, în scădere cu 12% faţă de anul trecut, când ocupa locul şase. Veolia este prezentă şi în România, cel mai cunoscut serviciu fiind concesionarea reţelei de apă şi canalizare a Bucureştiului.

9.TEPCO (Japonia), cu o valoare a brandului de 3,63 miliarde de euro, în creştere cu 16 % faţă de anul trecut, când ocupa locul zece.

8. SSE (Marea Britanie), cu o valoare a brandului de 3,66 miliarde de euro, în creştere cu 9% la faţă de anul trecut, când ocupa acelaşi loc.

7. Iberdrola (Spania), cu o valoare a brandului de 3,85 miliarde de dolari, în scădere cu 7% la faţă de anul trecut, când ocupa locul 5. Iberdorla a avut parcuri eoliene în România, dar le-a vândut.

6. Innogy (Germania), al cărei brand valorează 4,06 miliarde. Este nou intrată în top

5. KEPCO (Coreea de Sud), cu o valoare a brandului de 5 miliarde de dolari, în creştere cu 16% la faţă de anul trecut, când ocupa locul 4.

4. Engie (Franţa), cu o valoare a brandului de 8,4 miliarde de dolari, în scădere cu 17% la faţă de anul trecut, când ocupa locul 1. Engie este prezentă în România, fiind unul dintre cei doi mari distribuitori şi furnizori de gaze naturale.

3.Enel (Italia), cu o valoare a brandului de 8,6 miliarde de dolari, în creştere cu 8% la faţă de anul trecut, când ocupa aceeaşi poziţie. Enel este prezentă în România, unde deţine trei dintre cele opt distribuţii de energie electrică şi este al doilea mare furnizor.

2.EDF (Franţa), cu o valoare a brandului de 9,87 miliarde de dolari, în creştere cu 19% faţă de valoarea de anul trecut, când ocupa locul doi în clasament.

1. State Grid (China). Compania are o valoare a brandului de 40,9 miliarde de dolari şi a intrat anul acesta în top.

Potrivit metodologiei care a stat la baza topului, valoarea brandului este egală cu valoarea economică netă pe care un proprietar de brand o poate obține prin acordarea dreptului de folosire. Puterea mărcii este folosită pentru a determina în ce proporție valoarea brandului contribuie la veniturile afacerii.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *