aeroport bucuresti

Avioanele care pleacă din Bucureşti şi Timişoara ar putea folosi biocarburanţi, din 2030

Aeroporturile internaţionale Henri Coandă din Otopeni şi Traian Vuia din Timişoara au fost incluse într-un program european, potrivit căruia, în 2030, ar trebui să poată oferi aeronavelor posibilitatea de a se alimenta cu carburanţi bio, a declarat Luminiţa Ivan, expert în cadrul Ministerului Transporturilor, direcţia Transport Aerian, în cadrul conferinţei PRIA Aviation, potrivit Agerpres. 

„Au fost selectate două aeroporturi din România să participe la acest program: Henri Coandă din Otopeni şi Traian Vuia din Timişoara. Aceste două aeroporturi ar trebui, până în 2030, să îşi dezvolte infrastructura astfel încât să poată să pună la dispoziţie combustibili alternativi ecologici pentru aeronavele care deja vor folosi acest combustibil. Deci dacă vor ateriza pe aceste două aeroporturi, acestea vor trebui să pună la dispoziţie combustibil alternativ”, a spus Ivan.

Potrivit acesteia, deocamdată nu este obligatorie folosirea biocarburantului în aviaţie.

„Deocamdată nu va fi obligatorie folosirea biocarburantului în aviaţie, pentru că într-adevăr pot afecta motoarele pe o perioadă îndelungată. Însă s-au făcut studii, KLM şi Air France au făcut zboruri utilizând cooking oil, acel ulei de gătit, în combinaţie cu combustibilul folosit acum şi s-a demonstrat că această metodă ar fi viabilă. Dar momentan nu va fi obligatoriu”, a mai spus reprezentanta Ministerului Transporturilor.

La nivelul Uniunii Europene, sectorul aviatic a luat măsuri de limitare şi reducere a emisiilor de dioxid de carbon, în condiţiile în care sectorul aviaţiei reprezintă aproximativ 2% din emisiile globale de gaze cu efect de seră, iar, în ritmul de dezvoltare al sectorului aviaţiei, nivelul emisiilor de dioxid de carbon din acest domeniu va creşte cu aproximativ 3-4% pe an.

„Astfel, în cadrul Adunării Generale Organizaţiei Internaţionale a Aviaţiei Civile (OACI) din 2010 a fost adoptată o rezoluţie prin care statele membre se angajează să aibă o creştere a eficienţei utilizării combustibilului de 2% pe an”, a mai spus Ivan.

Recunoscând necesitatea reducerii emisiilor de gaze cu efect de seră, OACI a convenit asupra unui obiectiv colectiv până în 2020 de plafonare a acestor emisii provenite din aviaţia internaţională, acceptând totodată că statele membre ale Uniunii Europene (UE) sau organizaţiile regionale pot implementa măsuri mai ambiţioase pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, se arată în Planul naţional de acţiune privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în domeniul aviaţiei civile pentru perioada 2011-2020.


There are no comments

Add yours